خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی خطاب به شهردار تهران:

جنوب تهران را بهتر از شمال آن ساخته اید

کد خبر : ۶۳۸۲۶

مردم باید بدانند فردی که حماسه ساز است تا چه می تواند نقش آفرین باشد،اقدامات شهرداری با تمام ابعاد به دنیا نشان می دهد که در نظام اسلامی ایران، افرادی هستند که توانایی اثر گذاری در همه حوزه ها را دارند.

شهردار تهران با حضور در بیت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، با این مرجع تقلید جهان تشیع دیدار و به ارایه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در طول سال گذشته پرداخت.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار، پس از استماع سخنان شهردار تهران، خطاب به دکتر قالیباف گفت: آنچه شما انجام داده اید و کارهایی که کرده اید، نام آن را جز حماسه چیزی دیگری نمی توان گذاشت؛ یعنی شما در کارهای خود خلق حماسه کرده اید.آنچه انجام شده با توجه به گستردگی کارها و ویژگی هایی همانند شجاعت، قدرت و مدیریت که شما دارید، افتاده است.

معظم له یادآور شد: این اقدامات با تمام ابعاد به دنیا نشان می دهد که در نظام اسلامی ایران، افرادی هستند که توانایی اثر گذاری در همه حوزه ها را دارند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اقدامات گسترده ای که در شهرداری تهران انجام شده است، تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه ها باید این اقدامات را برای مردم نشان دهند و آن را با گذشته مقایسه کنند تا مشخص شود در گذشته تهران چگونه بوده است و امروز چگونه است؟

معظم له تصریح کرد: در گذشته جنوب تهران بسیار عقب مانده بود در حالی که همین مردم جنوب شهر بودند که در جلسات مذهبی شرکت می کردند و در دفاع مقدس حضور پررنگ داشتند؛ اما شما توجه کردید و جنوب شهر را بهتر از شمال آن ساختید. این کار بسیار قابل تقدیر است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده تاکید کرد:به شما پیشنهاد می کنم حتما وقت بگذارید و در سیما به این موضوعات بپردازید و برای مردم اطلاع رسانی نمایید.

این مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه « مردم باید بدانند فردی که حماسه ساز است تا چه می تواند نقش آفرین باشد»، گفت: گزارش های شما مرا به یاد سرلوحه نامه امام علی (ع) به مالک اشتر انداخت. امیرالمونین (ع) در نامه 53 نهج البلاغه که امروز به صورت منشوری در سازمان ملل موجود است، به چهار نکته مهم اشاره می کند؛ نکته اول همان موضوع حماسه اقتصادی است که آن موقع با عنوان خراج بسیار اثرگذار بود. جمع آوری درست خراج و توزیع مناسب آن، به شکلی که فقر از میان برود و مردم زندگی مرفهی داشته باشند. اسلام در وهله اول سعی کرده فقر را از بین ببرد، درست بر خلاف اینکه برخی تبلیغ می کنند که اسلام به فکر دنیای مردم نیست و طرفدار فقر است.

آیت الله العظمی نوری همدانی افزود: نکته دوم حماسه سیاسی است، امروز دنیا به گونه ای است که اتحادیه اروپا، آمریکا، صهیونیست ها و سلاطین دست نشانده آن ها در کشورهای عربی سعی می کنند به وسیله ایران هراسی و شیعه هراسی با ایران مقابله کنند، زیرا کشور ما را جلوی خود می بینند. در حوزه بین الملل نیاز داریم تا با این ایران هراسی مقابله کنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: سومین نکته تاکید بر تربیت، ارشاد و اصلاح فرهنگ مردم است تا افراد صالح باشند. یعنی ایجاد جایگاه هایی برای اصلاح فرهنگ و ارشاد که شما در این حوزه کارهای خوبی انجام داده اید. نکته پایانی در کلام امیرالمونین (ع) نیز آباد کردن مملکت است.

ایشان همچنین تصریح کرد: این موارد فرامین اسلام است و - خدا را شکر - خدمات شما نشان می دهد که در این چهار خصلت موفق بوده اید؛ به نحوی که تهران امروز با 20 - 30 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

این مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره و اظهار کرد: کسانی باید در انتخابات آینده کاندیدا شوند که افرادی شجاع، با فرهنگ و حماسه ساز باشند و بتوانند موضوعات اقتصادی، گرانی، تورم، بیکاری و مسایل بین المللی را حل کنند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تعدد افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند افزود: من به برخی از دوستان پیشنهاد کردم افرادی که برای انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، دور هم بنشینند و کریمانه، خالصانه و خاضعانه افرادی را که در میان آن ها شایسته هستند جدا کنند و ببینند چه کسی شرایط لازم را دارد تا به میدان بیاید.

ایشان ضمن ابراز امیدواری بر اینکه زمینه ای فراهم شود تا حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود، افزودند: اینکه 25 نفر کاندیدای انتخابات باشند، باعث تشتت آرا می شود و امیدواریم تقریب در بین این افراد انجام شود.

این مرجع تقلید جهان تشییع در پایان خطاب به شهردار تهران، گفتند: امیدوارم دفعه بعد که شما را می بینم، تبریک این موضوع را بگویم که کسی آمده که جهاد و حماسه را ایجاد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز