خبرگزاری کار ایران

آیت الله امینی با تقدیر از اقدامات فرهنگی شهرداری تهران:

به صورت جدی وارد صحنه انتخابات شوید

کد خبر : ۶۳۸۲۹

بیشتر مشکلات ما، حتی گرانی، تورم و... ناشی از مسایل اخلاقی است/ اگر در مسایل اقتصادی بهتر عمل می کردیم امروز با مشکل مواجه نبودیم/در دوره قبل مناظره ای داشتیم که خیلی بد بود، ای کاش واقع نشده بود و ای کاش اگر قرار شد مناظره ای هم باشد، صدا و سیما مناظره واقعی پخش کند و نه تخریب ها را.

شهردار تهران که به منظور دیدار سالانه خود با آیات عظام و مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده بود، با حضرت آیت الله ابراهیم امینی، عضو جامعه مدرسین و امام جمعه قم دیدار در گفت و گو کرد.

آیت الله امینی در این دیدار خطاب به شهردار تهران، گفت: من پیش از این هم در مورد شهرداری تهران بسیار شنیده ام و نوعا مردم از شما تعریف می کنند، شما شهرداری نمونه و موفق بوده اید؛ اقداماتی که در حوزه فرهنگ انجام داده اید، کارهای بسیار خوبی بوده است و اگر قبلا هم می توانستم حتما از شما تشکر می کردم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و لزوم توجه دستگاه های مختلف به آن تصریح کرد: البته کمبود های فرهنگی بسیاری داریم، بخصوص انتظار است در پایتخت جمهوری اسلامی وضعیت از نظر فرهنگ عفاف و حجاب بهتر باشد که این مسئله نیاز به همکاری همه کشور دارد و از توان و عهده شهرداری به تنهایی خارج است؛ من از تلاش های شما تشکر می کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: فرصت را مناسب می دانم تا چند نکته ای را خطاب به تمام کسانی که می خواهند در انتخابات آینده کاندیدا شوند، مطرح کنم. کسی که می آید و انتخاب می شود با انبوهی از مشکلات از جمله مشکلات فرهنگی و اخلاقی روبرو خواهد شد. یکی از مهم ترین ضعف هایی که داریم، ضعف مسایل اخلاقی است و باید در کل کشور بر روی مسایل فرهنگی و اخلاقی سرمایه گذاری جدی کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه «بیشتر مشکلات ما، حتی گرانی، تورم و... ناشی از مسایل اخلاقی است»، تاکید کرد: هر کسی که رئیس جمهور می شود و بعد از این دولت بر سر کار می آید، باید این ضعف اخلاقی را جبران کند.به همه کاندیداها توصیه می کنم در تبلیغات خود اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

آیت الله امینی یکی دیگر از مصادیق و مشکلات اخلاقی جامعه را افزایش سن ازدواج جوانان دانست و گفت: این مسایل با دادن یک وام ازدواج حل نمی شود، این یک موضوع اخلاقی و فرهنگی است و باید فکری برای حل این معضل داشت. در این زمینه به برنامه ریزی گسترده و هماهنگی همه دستگاه ها نیاز داریم.

امام جمعه قم از گرانی و تورم به عنوان دیگر مسئله مهم جامعه یاد کرد و اظهار داشت: بخشی از این گرانی و تورم معلول تحریم های خارجی و بخشی هم معلول بی برنامگی، ندانم کاری و اشتباهات ما است؛ اگر در مسایل اقتصادی بهتر عمل می کردیم امروز با مشکل مواجه نبودیم. حل این مشکل خیلی سخت است، باید بررسی کرد علل این گرانی ها چیست و چرا به وجود آمده است.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه نتوانسته ایم برنامه اقتصادی منظمی داشته باشیم تا جذب سرمایه گذاری کنیم.

آیت الله امینی همچنین عنوان داشت: فکر می کنیم اگر بخواهیم به قشر فقیر کمک کنیم باید به آن ها پول بدهیم، اما فکر نکرده ایم که این پول دادن باعث تورم می شود. به گونه ای رفتار شده که اگر دولت بعدی هم بخواهد همین روش را ادامه دهد، این مشکلات ادامه پیدا می کند و اگر بخواهد شیوه را تغییر دهد با مشکلات افکار عمومی روبرو می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه « توصیه من به همه کاندیداها این است که راه حل های عملی را به مردم ارایه دهند»، گفت: کاندیداها صادقانه بگویند مشکلات چه هست و تا چه حد می توانند این مشکلات را حل کنند. مردم ما نیز تیزهوشند؛ اگر برنامه ها را بشنوند و امیدوار شوند حتما همکاری می کنند.

آیت الله امینی در ادامه به برخی تخریب های انتخاباتی در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انشالله دیگر شاهد تخریب چهره دیگران که در دوره گذشته بود، نباشیم؛ در دوره قبل مناظره ای داشتیم که خیلی بد بود، ای کاش واقع نشده بود و ای کاش اگر قرار شد مناظره ای هم باشد، صدا و سیما مناظره واقعی پخش کند و نه تخریب ها را.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما دارای رهبری آگاه و روشنی هستیم که حامی افرادی هستند که کار می کنند.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود خطاب به قالیباف، گفت: از شما می خواهم تا به صورت جدی وارد صحنه انتخابات شوید و پیش قدم در راه این مسایل باشید. نتیجه هم هرچه شد با خدا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز