خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد زاهدان:

تداوم مشکلات سیستان، کرمان را مرزدار استراتژیک شرق کشور می‌کند

کد خبر : ۱۱۴۱۸۴

تدوام مشکلات در شمال استان موجب حذف سیستان از نقشه جغرافیای کشور می‌شود و کرمان مرزهای استرات‍ژیک شرق کشور خواهد شد.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: استراتژی توسعه سیستان و بلوچستان دقیق و به خوبی تبیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از زاهدان، عیسی ابراهیم‌زاده پیش از ظهر امروز طی همایش «حبیب دل‌ها» در تالار علامه حلی این دانشگاه با بیان مطلب بالا اظهار کرد: امروز مشکلات اساسی در حوزه امنیت و توسعه سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی در ادامه با ضروری خواندن توجه مسئولان به تحولات مربوط به رودخانه هیرمند در افغانستان، افزود: اگر تصمیمات جدیدی که افغان‌ها در گودبرداری بخشی از عمق خاک خود برای حفظ آب اندیشیده‌اند عملی شود، سیستان از نقشه کشور حذف شده و مرزهای استرات‍ژیک کشور، کرمان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان همچنین در ابتدای این همایش با اشاره بر ویژگی‌های فردی و اجتماعی سردار شهید لگزایی، ابراز داشت: سردار لگزایی الگوی حسنه‌ای برای مردم استان بود، همه کردارش فقط برای رضای خدا بود و این راه را از مسیر خلق خدا می‌دانست.

ابراهیم‌زاده در ادامه گفت: شهید لگزایی خدمت به خلق را ادای به دین و انجام وظیفه می‌دانست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این همایش با الگو خواندن کردار شهید لگزایی، خدمت با دستان خالی این شهید را ستودنی ارزیابی و اظهار کرد: او وقتی شهید شد که ۴۹ سال بیشتر نداشت ولی چهره او به یک انسان ۶۰ ساله شبیه بود، این نشان از تحمل سختی‌ها و رنج‌ها ی فراوانی در طول عمر بابرکتش بود.

رجبعلی شیخ‌زاده با بیان اینکه شهید لکزایی طول عمر وسیعی نداشت ولی عرض تاثیر گذاری آن به اندازه یک «دنیا» بود، ادامه داد: تا زمانی که یاد و نام او در ذهن‌ها زنده و خدمات او قابل لمس است، او حیاط دارد.

وی دغدغه شهید لکزایی را مساجد، ترویج مهدویت، امربه معروف و نهی از منکر و خدمت به مردم مناطق استان ذکر کرد و ابراز داشت: شهید لکزایی هرگز برای مذهب یا شهر خاصی تلاش ویژه‌تری نکرد و نگاه او به خدمات رسانی عادلانه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز