خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان هشدار داد:

خشکی " هامون " زلزله ای بزرگ در دیار رستم!!

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۵

خسارات های ناشی از خشکی " هامون " در سیستان مانند یک زلزله و بحرانی بزرگ است که همه را به جبران خسارت فرا می خواند.

ایلنا: استاندار سیستان و بلوچستان، " سیستان " را به منطقه ای زلزله زده توصیف کرد و گفت: انگار در این منطقه زلزله ای بزرگ حادثشده و همه ملزم اند برای جبران خسارات آن دست بکار شوند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " علی اوسط هاشمی " در جریان سفر به شهر های حومه هامون در شمال استان در مصلی شهر محمد آباد با معتمدین و سران طوایف این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار کرد: واقعاً این منطقه هر روز بحرانی تر می شود و باید با نگاه بلند آن را دید.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره بر ظرفیت های انرژی های نو در سیستان تاکید کرد: باید انرژی باد، خورشید و ظرفیت های موجود دیگر در این بخش را هدف قرار داد، ظرفیت های مستعد این منطقه برای تولید برق و استفاده از آن در دیپلماسی منطقه ای راهبرد اساسی استان باید باشد.

عالی ترین مقام سیاسی دولت در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش به لایحه بودجه ۹۳ اشاره و ضمن تاکید بر ضرورت توسعه یافتگی استان، عنوان کرد: اوضاع بودجه امسال برای کل کشور مساعد نیست، در مجموع سال ۹۳ شاید نتوان بیش از ۲۸۰ پروژه در کشور بهره برداری کرد ولی همه مشکلات با تدبیر قابل پیگیری و حل است.

" هاشمی " کلنگ زنی دو هزار و ۹۰۰ پروژه در دولت نهم و دهم کلنگ را کار بی برنامه خواند و اظهار کرد: اکثر این پروژه ها نیمه تمام رها شده و بر زمین مانده است، باید مشکلات را با تدبیر و مشورت حل کرد.

وی در ادامه به آنچه سوء مدیریت در دولت گذشته خواند، اشاره کرد و گفت: در دولت قبلی همه چیز با ضعیف ترین نگاه دیده می شد و متاسفانه راحت هم از این نگاه عبور می شد. در واقع آنان مملکت داری نمی کردند. آثار سوء این مدیریت دولت امروز بر مردمان و دولت تدبیر و امید وارد شده است.

او همچنین در ادامه با درخواست تغییر نگاه به تقسیمات جدید استان گفت: باید نگاه روستایی به این شهر جدید التاسیس و شهرهای دیگر این چنین برچیده شده و با نگاه فراتر از روستا و شهر به آنها نگریسته شود.

استاندار در ادامه جریان سفرش به شمال استان وارد زهک شد و از یک مجتمع پرورش ماهی در این شهرستان بازدید کرد.

وی پس از بازدید از بازارچه مرزی میلک و پایانه آن وارد مرکز شهرستان هیرمند شد. او قرار است تا دیداری با مردم این شهرستان نیز داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز