خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

احیای فاز نخست تالاب هامون در مساحت هزار هکتار

کد خبر : ۱۴۱۵۶۳

فاز نخست احیای تالاب هامون از مساحت ۲۳۰۰ هکتار به هزار هکتار برای بهره‌برداری و نتیجه مطلوب‌تر کاهش یافته است.

ایلنا: فاز نخست احیای تالاب هامون از مساحت ۲۳۰۰ هکتار به هزار هکتار برای بهره‌برداری و نتیجه مطلوب‌تر کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار «ایلنا»، مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این فاز در مساحت هزار هکتار با عمق بخشی به منطقه مورد نظر برای کنترل و کاهش میزان تبخیر آب در دست اجراست.
خسرو افسری با بیان مطلب بالا اظهار کرد: در ابتدا مساحت در نظر گرفته شده از دریاچه هامون برای فاز نخست احیای آن، ۲۳۰۰ هکتار بوده است، با توجه به بررسی‌ها و نظرات کار‌شناسان، این مقدار به هزار هکتار تقلیل یافته است.
وی در ادامه با بیان اینکه احیای دریاچه هامون برای استان یک ضرورت است، افزود: از هزار هکتار مورد نظر برای احیا، یکی در روستای «لورگ باغ» از توابع شهرستان نیمروز، و دیگری نیز در جوار کوه خواجه مکان یابی شده است.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان محور‌های مورد استفاده بخش در حال احیای تالاب «هامون» را گردشگری، شیلاتی و صیادی ذکر کرد و گفت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر گردشگر به منطقه کوه خواجه که در اطراف تالاب قرار گرفته، سفر می‌کرده‌اند. اکنون نیز تلاش این است تا این ظرفیت را دوباره با احیای بخش‌های یاد شده از تالاب احیا کنیم.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: دو بخش برنامه ریزی شده برای احیای تالاب «هامون» تمام کارکرد‌های گذشته تالاب را مورد هدف قرار داده است.
دبیر کارگروه استانی احیای دریاچه هامون با اشاره بر اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی این پروژه تاکید کرد: برای احیای همه بخش‌های تالاب تصمیم جدی بوده و در این راستان کمک‌های مردمی نیز لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز