خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

۲۰۰ میلیارد درآمد مالیاتی استان در سیستان و بلوچستان بماند

کد خبر : ۱۴۲۸۴۷

سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی سیستان و بلوچستان نشان از صداقت مردم این منطقه است و باید این مبلغ برای اهداف فرهنگی، بهداشتی و پژوهشی در استان بماند.

ایلنا: استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اینجا تنها استانی که سینما نداشته و از نعمت گاز هم برخوردار نیست، برای جبران این موارد نیاز به هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی به صورت مازاد بر بودجه معمول است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» علی‌اوسط هاشمی در همایش سرمایه گذرای و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همانطوری که خوزستان از حق مالکانه برای استفاده از منابع نفت برخوردار است؛ برای سیستان و بلوچستان هم به عنوان حق منطقه‌ای و ملی و برقراری عدالت دو درصد از محل صادرات نفت جهت توسعه زیرساخت‌های استان اختصاص یابد.

وی در ادامه برای استفاده بیشتر از دریای عمان در جنوب استان خواستار انتقال بخش بیشتری از صادرات و واردات کشور از طریق این بندر شد و گفت: این موضوع علاوه بر نقش در توسعه استان، موجب توسعه و تکاپو در پنج شهرستان دیگر نیز می‌شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان همچنین خواستار تسریع درایجاد منطقه آزاد تجاری در سیستان، گاز رسانی به ۱۹ مرکز شهرستان، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سالانه و سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی شد و تاکید کرد: همه این‌ها را از طبان مردم، طلبکارانه خواستاریم. شرکت‌های دولتی «ایدرو»، «صدرا»، «شستا» و بقیه آن‌ها برای توسعه استان باید در اینجا سرمایه گذاری کنند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: معافیت مالیاتی، تزریق سرمایعه در گردش برای واحد‌های تولیدی و ایجاد مزیت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوستان از نیازهای دیگر منطقه است.

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در سیستان و بلوچستان متاسفانه حق ملی و مردمی در استان ضایع شده است، گفت: در طول ۳۵ سال گذشته به هر دلیلی سرمایه گذاران و کارآفرینان نتوانستند در این جغرافیا نقشی مهم و برجسته ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز