خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

باید بر دستان کسانی که به زیبایی و با تقدس قلم می‌زنند بوسه زد

کد خبر : ۱۴۴۵۸۰

برای وصل کردن و ارتباط دادن بین فرهنگ‌های مختلف کشور کثیرالقوم ایران باید گنجینه‌های ارزشمند و منابع قوی تولید شود.

ایلنا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر چند با این استان بیگانه نیستم ولی بیگانگی را در افکار دیگران می‌بینم.

گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان، علی اوسط هاشمی در آئین رونمایی از نخستین دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان در سرای جلسات سالن تبلیغات اسلامی این استان اظهار کرد: برای وصل کردن و ارتباط دادن بین فرهنگ‌های مختلف کشور کثیرالقوم ایران باید گنجینه‌های ارزشمند و منابع قوی تولید شود.

وی در ادامه دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان را گامی زیبا برای روشن شدن افکار عمومی در مورد استان خواند و افزود: امروز پژوهش به مراتب سخت‌تر از دریانوردی است زیرا باید در افکار متنوع آنگونه سیر شود که کشفی مبتنی بر نیاز هر فکر تولید شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه باید وظیفه این باشد که در شناساندن و کشف بسنده شود، گفت: باید بر دستان کسانی که به زیبایی و با تقدس قلم می‌زنند بوسه زد و نگاه به اهل کشف را تکریم کرد.

«هاشمی» همچنین ضمن اظهار امیدواری از ایجاد زمینه برای اوج گیری فرهنگ استان به وسعت، واقعیت و ارزش مردم، تاکید کرد: نباید اجازه داد تا بیگانگان موجب تلاش برای گسست در بین مردم شوند، از همین گسست است که آسیب‌ها به عنوان بذر منفی روبه رشد می‌شود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به عرصه فرهنگ داشت، زیرا رویکرد جدید مدیریت استان، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیت پایدار نشأت گرفته از این موارد است.

نخستین دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان در قالب هفت جلد که توسط مردم‌شناسان، فرهنگ‌شناسان و اساتید بومی سیستان و بلوچستان نگارش شده، رونمایی شده است. این مجموعه توسط اساتیدی همچون «محمد تقی رخشانی»، مرحوم «مزار گلستانه»، «موسی محمود زهی»، «جواد اویسی» و «قاسم سیاسر» در تلاشی دوساله تهیه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز