خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

اسناد روشنی در مورد ربایش مرزبانان در دست داریم که کدام سرویسها محرک موضوع هستند

کد خبر : ۱۴۹۴۲۲

نباید تردید کرد که اقدامات تروریست شرق کشور عادی است، اینها یک عقبه سیاسی دارند / عقبه آنها سرویس های بیگانه هستند که به صورت مالی تغذیه می شوند

ایلنا: فرمانده ناجا گفت: اسناد روشنی در دست است که کدام سرویسها محرک موضوع هستند، در زمان خودش جمهوری اسلامی پاسخ آنها را خواهند داد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " اززاهدان، " اسماعیل احمدی " مقدم طی نشست خبری در محل فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امیدواریم گروه رباینده ۵ مرزبان ایرانی دست به حماقت نزده و جنایت نکند آنها امکان بازگشت به آغوش جامعه را فراهم کنند و پرونده خود را سنگین تر نکنند.

وی در ادامه انتظار ربایندگان در مورد اینکه جمهوری اسلامی در مرزهای شرقی امنیت را تعطیل کند را بیهود خواند و افزود: مبارزه بی امان خود را در مقابله با تروریستهای شرق کشور ادامه می دهیم.

فرمانده ناجا در مورد ماهیت گروه های تروریست شرق کشور گفت: بعضی وقت ها یک گروه خاصی که درگیر با نظام هستند، گروه های سازمان بافته سیاسی هستند ولی سابقه کار ما در شرق کشور نشان می دهد که این گروه ها فعال در این منطقه دارای هیچ منطق و برنامه ای نبوده و صرفاً رفتاری خشن دارند و تصمیم ها از جای دیگری گرفته می شود. واضح است که دست های خارجی آنها را هدایت می کنند.

احمدی مقدم با موفق خواندن تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مورد آزادی پنج مرزبان روبوده شده شرق کشور، تصریح کرد: مسئولین ما خوب موضع گرفته اند، دیپلماسی؛ میدان جنگ نیست، میدان گفت وگو است، باید از این اهرم استفاده کرد ما اصلاً نمی خواهیم تنش ها را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما در داخل و همچین از سوی پاکستان تا آزادی این عزیزان ادامه دارد. اخیراً حداقل در مقام قول از سوی پاکستان اعلام همکاری شده است. تا آزادی مرزبانان، کار ادامه خواهد داشت.

او همچین گفت: تروریست هایی که به آنها روبه رو هستیم منطق درستی را پیگیری نمی کنند. آنها هر چیز را ممکن است بهانه قرار دهند. طبیعی است که با در دست گرفتن چند گروگان، جمهوری اسلامی اقدام به امنیت را در شرق کشور تعطیل نمی کند، این انتظار هم بیهوده است.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: ما یک سوی کار هستیم و همه ابزارها در اختیار ما نیست، در سوی مقابل باید تعهداتی راجع به این مرز دهند، ولی شاهدیم که با تاخیر انجام می شود. مرزهای آنها با ثبات نیست.

احمدی مقدم با بیان اینکه اگر بی مسئولیتی را در مرزهای پاکستان مشاهده کنیم،، جمهوری اسلامی طبق توافقنامه ها به خود اجازه می دهد که با اشرار برخورد جدی کند، افزود: اگر حتی توافقی هم نباشد، عقلانی است که اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، ما حق را بخود دهیم تا با اشرار برخورد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توجه ناجا در باره توسعه ضرایب امنیت در مرزهای کشور نیز اشاره کرد و خبرداد: حداقل تا پایان نیمه اول سال ۹۳ استقرار نیروها در مرزها را در جنوب سیستان و بلوچستان تکمیل می کنیم و محور مرزی که ۲۰۰ کیلومتر آن فاقد جاده است، را نیز به شرایط حداقلی خواهیم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز