خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

شفاف سازی، روان سازی و ارائه خدمات اداری به مردم مهم‌ترین هدف است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۶۸

اجرای دولت الکترونیک می‌تواند بوروکراسی نظام اداری را کاهش دهد.

مهندس علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در نخستین جلسه کارگروه دولت الکترونیک استان گفت: دولت الکترونیک، روان کردن خدمات اداری برای مردم است که سلامت در نظام اداری را به دنبال داشته و مسئولان را به سمت قانون‌گرایی و فرصت‌سازی برابر سوق می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان، فراهم کردن زیرساخت‌ها را لازمه ایجاد یک دولت الکترونیک در استان دانست و افزود: برای راه‌اندازی دولت الکترونیک در سیستان و بلوچستان، مسئولان مربوطه باید ابتدا زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و بعد در مرحله اجرا از دهستان‌ها به عنوان دورافتاده‌ترین نقاط تا مرکز استان کار را عملیاتی کنند.

مهندس هاشمی اظهار داشت: اجرای طرح دولت الکترونیک روند مراجعه مردم به اداره‌ها را کاهش می‌دهد و زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر را فراهم می‌کند.

وی گفت: دولت الکترونیک در جلسه شورای اداری باید در اولویت قرار گرفته و ضمن توجیه مدیران اهداف این موضوع برای فرمانداران نیز تشریح شود.

استاندار سیستان و بلوچستان کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت ارائه خدمات، ایجاد شفافیت بیشتر و سالم سازی نظام اداری از مزایای اجرای دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: اجرای دولت الکترونیک می‌تواند بوروکراسی نظام اداری را کاهش دهد.

مهندس هاشمی توسعه دولت الکترونیک را از مباحثمهم ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی ذکر کرد و گفت: با تحقق این هدف، ارائه خدمات در بخش عمده‌ای از نظام اداری از حضوری به الکترونیکی تبدیل می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر گسترش دولت الکترونیک در استان به ویژه دور‌ترین مناطق افزود: مسوولان باید این مهم را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این موضوع که تحقق این هدف نیازمند تغییر نگاه، رفتار و روش است، ادامه داد: دولت الکترونیک برای تسهیل امور اداری است و تغییر ارائه خدمات به مردم از روش چهره به چهره به روش مجازی است.

مهندس هاشمی بیان داشت: باید ابتدا در ادارات و سازمان‌ها فرهنگ سازی لازم را انجام داده بعد خود به خود آن‌ها به مبلغان خوبی برای نهادینه شدن این کار تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک موجب جلب رضایت مردم خواهد شد، اظهار داشت: با اجرای این طرح، علاوه بر تسریع خدمات ادارات نیز به سمت قانون‌گرایی و فرصت‌سازی برابر سوق پیدا خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: دامنه نگاه به بسیج و فرهنگ بسیج در نگاه مشارکت تعریف شود، بسیج اراده مردم در اداره کشور است.

مهندس هاشمی بسیج را برگرفته از باورهای دینی مردم دانست و گفت: تزریق تفکر بسیج در جامعه امروز یکی از ضروریات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز