خبرگزاری کار ایران

برف و باران در جنوب کشور؛

پیش‌بینی سیلاب در سیستان و بلوچستان

کد خبر : ۲۴۳۵۶۴

با توجه به شدت بار‌ش‌ها در برخی نقاط مرکز و جنوب شرق استان، آبگر‌فتگی معابر، سیلابی شدن رود‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داده است که با ورود سیستم‌ بارش‌زا از روز گذشته به جنوب غرب کشور، از امشب در استان‌های جنوب شرق و جنوب کشور پدیده بارش برف و باران و آبگرفتگی معابر اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از زاهدان، اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با صدور اخطاریه‌ای خطاب به استانداری سیستان و‌بلوچستان هشدار داد: با توجه به شدت بار‌ش‌ها در برخی نقاط مرکز و جنوب شرق استان، آبگر‌فتگی معابر، سیلابی شدن رود‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود.

محمد رضا امیر مرادی، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در این اخطاریه آورده است: با توجه به شرایط روز‌های آتی ضروری‌است مسیرهای عبوری سیلاب‌ها در سطح شهرها پاکسازی شده و مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و از چرای دام در مناطق مستعد سیلاب و رعد و برق اجتناب کنند.

وی در بخش دیگری افزود: با توجه به کاهش دما، طی این مدت، احتمال بارش برف در ارتفاعات مرکزی استان به ویژه تفتا‌ن دور از انتظار نیست.

در این اخطاریه آمده که از یک‌شنبه شب تا اواخر روز سه‌شنبه، در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به‌ویژه نواحی مرکزی، جنوبی و جنوب شرق و سواحل رگبار همراه با رعد و برق و تند باد و در برخی نقاط احتمال تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز