خبرگزاری کار ایران

سرعت توفان در زابل به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۴۳

با شروع وزش باد از شب گذشته در شمال سیستان و بلوچستان، صبح امروز سرعت توفان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل گفت: اکنون سرعت باد ۷۵ کیلومتر در ساعت است و میزان ذرات معلق در هوای زابل نیز به ۲۴۸ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده و شرایط هوا را در شرایط ناسالم قرار داده است.

غلامحسین عابدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زابل با بیان مطلب بالا اظهار کرد: بارندگی روزهای اخیر سبب شده تا کانون‌های تولید گرد‌و‌غبار در سیستان برای مدت کوتاهی تثبیت شده و مانع بحرانی شدن وضع هوا شوند.

به گفته وی درست شش روز قبل وزش باد جنوبی با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت، میزان دید افقی در فرودگاه زابل را به کمتر از ۵۰۰ متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوا را نیز به ۲۴۵۰ میکروگرم بر متر مکعب، معادل ۱۶ برابر حد مجاز رسانده بود.

عابدی در ادامه اضافه کرد: اکنون سرعت باد ۷۵ کیلومتر در ساعت است و شدت وزش باد سبب شده تا دمای هوا نسبت به روز گذشته چند درجه‌ سرد‌تر شود.

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان دیروز در اخطاریه شماره ۲۲ خود هشدار داده بود: «از روز جمعه ۸/۱۲ / ۹۳ در منطقه سیستان وزش باد شدید شمالی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد و این شرایط از بعد از ظهر این روز تا روز شنبه به نوار شرقی، نیمه جنوبی و سواحل استان گسترش می‌یابد»

به گفته رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل، کمترین دید افقی ثبت شده در فرودگاه زابل، امروز به ۸۰۰۰ متر رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز