خبرگزاری کار ایران

نماینده چابهار، نیک‌شهر و کنارک در مجلس

بنیاد برکت در ساخت مدارس همت خوبی داشته است

نماینده چابهار، نیک‌شهر و کنارک در مجلس با اشاره به ساخت مدارس و خدمات عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در این شهرها گفت: همان‌طور که از اسم بنیاد پیداست، خدمات مذکور برای مردم منطقه برکت داشته است.

به گزارش ایلنا، یعقوب جدگال در آستانه هشتمین سالگرد تأسیس بنیاد برکت با اشاره به اقدامات این بنیاد در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه بنیاد برکت اقدامات ارزنده‌ای در محرومیت‌زدایی از مناطق حوزه انتخابیه اینجانب داشته و تا آنجا که من اطلاع دارم این سرمایه‌گذاری‌ها باعث رضایت و خرسندی مردم منطقه شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات بنیاد برکت افزود: این خدمات خوب بوده و به کاهش محرومیت کمک کرده اما با توجه به میزان محرومیت و فقر زیاد منطقه، انتظار داریم توجه بیشتری انجام گیرد.

نماینده چابهار، نیک‌شهر و کنارک در مجلس تصریح کرد: بنیاد برکت در ساخت مدارس در پایه‌های مختلف و آموزشگاه‌های تحصیلی همت خوبی داشته است. به عنوان مثال آموزشگاه امیرکبیر نیک‌شهر بخش مرکزی دهستان چاهان با سرمایه‌گذاری و مشارکت 50 درصد بنیاد برکت ساخته شده که در حال حاضر هم آماده بهره‌برداری است.

جدگال با اشاره به خدمات دیگر بنیاد برکت در حوزه انتخابیه‌اش، افزود: در شهرستان قصرقند و همچنین نیک‌شهر این بنیاد خدماتی برای توسعه فضاهای آموزشی، توانمندسازی، انجام طرح‌ها و پروژه‌ها و ساخت و نوسازی مدارس داشته است.

وی افزود: با توجه به فرسوده بودن برخی مدارس استان و شهرستان، کمبودهای مراکز درمانی و بهداشتی، فضاهای فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی انتظار می‌رود بنیاد برکت در آینده با سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها بیش از پیش موجب خرسندی و رضایت مردم منطقه شود.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس تصریح کرد: گرچه عموم مردم هنوز با خدمات و برکات بنیاد برکت به‌طور کامل آشنا نشده‌اند، اما ما از این خدمات راضی هستیم و همان‌طور که از نام آن پیداست، این بنیاد برای مردم منطقه برکت داشته است.  

جدگال اظهار امیدواری کرد تا با یک لطف ویژه و جهادی و عزم ملی مسئولین بنیاد، شاهد کاهش فقر و محرومیت در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 20 آذر ماه سال 1386 با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته‌ی کشور و توانمندسازی این مناطق تأسیس شد و تاکنون اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، امور زیربنایی و عمرانی، ساخت مدرسه و توسعه‌ی فضاهای آموزشی، ساخت مسکن محرومان، ساخت مسجد، سلامت، امور عام‌المنفعه، ارایه خدمات بیمه و ... انجام داده است.

کد خبر : ۳۳۰۰۱۶