خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار زاهدان مطرح کرد:

51 درصد از جمعیت کشور را خانوارهای روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۳۷

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زاهدان گفت: 51 درصد از جمعیت کل کشور را خانوارهای روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند و این موضوع حاکی از اهمیت بسیار زیاد رسیدگی به مشکلات آن ها دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان زاهدان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار زاهدان در دومین جلسه شورای عشایر این شهرستان که با حضور بخشداران و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد، گفت:متاسفانه سال گذشته به لحاظ اعتباری  تخصیص اعتبارات کم بود و این موضوع باعث شد تا بسیاری از طرح ها و برنامه ریزی هایی که مصوبات آن در  سال1394، در دستور کار بسیاری از دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گرفته بود، به خوبی تحقق نیابد و حتی بسیاری از آن مصوبات که مورد نیاز هم بود به دلیل نداشتن اعتبارات کافی اجرا نشود.

عبدالرحمان شهنوازی افزود: امسال با توجه به برنامه ریزی های دولت یازدهم و بودجه بندی براساس این رکود اعتباری، تا حدی فرصت برای پیگیری مصوبات سال گذشته وجود دارد، از طرفی نیز حدود 51 درصد از جمعیت کل کشور را خانوارهای روستایی و عشایری تشکیل می دهند و این موضوع حاکی از اهمیت بسیار زیاد رسیدگی به امور آن ها دارد در نتیجه، اجرای مصوبات بخش عشایر زاهدان و استان در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است و باید به آن اهتمام بخشید و در اولویت کارها قرار داد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در بحث عشایر که استاندار محترم  هم به آن توجه ویژه ای دارد، بحث بازماندگان از تحصیل در این شهرستان است. متاسفانه هم اکنون حدود 532 بازمانده از تحصیل در بین عشایر زاهدان وجود دارد در نتیجه نیاز به احداث مدارس ویژه برای رفع این مشکل در مناطق عشایری است، به همین منظور امسال پیگیری احداث هفت باب مدرسه عشایری در این مناطق که از مصوبات سال گذشته بوده و تحقق نیافته است، در دستور کار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته و امید است این تعداد مدرسه تا پایان سال احداث و بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: بحث دیگری که بسیار اهمیت دارد و مکرر مورد تقاضای خانواده های عشایری زاهدان است، سوخت رسانی به آن هاست که با توجه به این که فروشندگان سوخت به عشایر نمی‌توانند مدت زیادی را در شهر مستقر شوند، نیاز به آن است که در خواست دریافت سوخت آن ها خارج از نوبت و در اولویت قرار گیرد، در نتیجه این موضوع توسط شرکت نفت زاهدان باید پیگیری و انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز