خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

راه نجات کشور ایجاد روح جمعی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۳۹۰

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: راه نجات کشور ایجاد روح جمعی است که نخستین تمرین این روح جمعی توسط شوراهای دانش آموزی رقم می‌خورد.

به گزارش ایلنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین افتتاحیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اقدامی که آموزش و پررش در ایجاد روح جمعی در قالب شورای دانش‌آموزی مدارس در سیستم انتخابات در بین خود دانش آموزان انجام می دهد پاسخی است به مهندسی تربیت اسلامی که اسلام این مهندسی را برای نوجوانان به وجود آورده است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شوراهای دانش آموزی روح جمعی به عنوان نیاز اساسی کشور را در جامعه افزایش و ترویج داده و زمینه ساز تقویت روحیه مشارکت و خود باوری در تمام عرصه های اجتماعی می شوند.

 وی افزود :  شوراهای دانش آموزی مکانی برای تقویت مسئولیت پذیری و خود باوری جوانان و آینده سازان کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: راه حفظ استقلال و پیشرفت کشور ما در ایجاد روح جمعی است که دانش آموزان عزیز با شرکت کردن در انتخابات شوراهای دانش آموزی به آن دست پیدا می کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: کار آموزش و پرورش در ایجاد و راه اندازی شوراهای دانش آموزی بسیار ارزشمند و قابل ستایش است زیرا نقش مسئولیت پذیری را از مدرسه به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید اصول تربیت اسلامی را سرلوحه کارخودمان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تعالیم غربی از کودک به عنوان آینه و کاغذ سفید یاد می شود چرا که هر چه در برابر آینه قرار بگیرد به همان شفافیت نشان داده می شود تاکید کرد: اما اسلام قلب کودک را مانند زمینی می داند که هر بذری در آن کاشته شود همان محصول بدست می آید .

 نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به موارد فوق اظهار داشت : آینه و کاغذ دو پدیده بی تحرک و بی حیات و جامد هستند اما زمین فعال و پویا است .

وی خطاب به دانش آموزان گفت : شما متولیان اندیشمند و متفکر هستید که جامعه را به سمت و سویی که آموزش دیده اید هدایت خواهید کرد .

آیت لله سلیمانی ضمن تقدیر از همت ، تلاش و فداکاری های فرهنگیان در استان سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد : زحمات این عزیزان در طول سالیان دراز به آنجا ختم شده که این استان نمود عینی وحدت در جهان اسلام است به گونه ای که حتی دراین همایش نیز نمی توان تفاوتی بین افراد شیعه و سنی حاضر در مجلس مشاهده کرد .

راه نجات کشور ایجاد روح جمعی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز