خبرگزاری کار ایران

امکان تحصیل اتباع بیگانه در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان

مدیر‌کل مالی دانشگاه پیام نور کشور گفت: تمامی اتباع بیگانه می توانند از طریق ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از شرایط آموزش الکترونیکی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن اسفندمز در نشست خبری با  اصحاب رسانه در زاهدان، اظهار کرد: دفترچه رشته‌های بین‌الملل پیام نور به زودی ارائه می‌شود و اتباع بیگانه بدون کنکور می‌توانند در این دانشگاه درس بخوانند، نظام آموزشی مجازی است.

وی تصریح کرد: با عنایت به تدابیر هیئت رئیسه، دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان هاب بین المللی آموزش انتخاب شده و با برگزاری کلاس های الکترونیکی می تواند با کشورهای همسایه تعامل داشته و کلاس برگزار کند.

وی افزود: بیش از 500 واحد دانشگاهی،اخذ نمایندگی در 26 کشور، 3 مرکز بین المللی داخلی ، 4 هزار هیات علمی ، 10 هزار کارمند و 42 هزار استاد معروف در سراسر کشور از ظرفیت های دانشگاه پیام نور محسوب می شود.

مدیرکل مالی دانشگاه پیام نور  کیفی سازی  را اولویت کاری دانشگاه پیام نور دانست و عنوان کرد: دانشگاه پیام نور شاخص توسعه بوده و یکی از نعمات جمهوری اسلامی شاخص توسعه در شهرستان هاست .

اسفندمز خاطر نشان کرد:سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های پایلوت برای دانشگاه پیام نور  می باشد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 1 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت ماهیانه به دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان دوبرابر این میزان اعتبار به دانشگاه های پیام نور سراسر کشور است.

مدیر کل مالی دانشگاه پیام نور بابیان اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان آسانسور اجتماعی طبقات محروم محسوب می شود، اذعان داشت: گسترش دانشگاه پیام نور در طرح آمایش برنامه ششم توسعه قرارگرفته و بحث کیفی سازی دانشگاه در اولویت قرار دارد.

اسفند مز خاطر نشان کرد: بیش از 500 هزار متر مربع بنای نیمه ساز در  دانشگاه های پیام نور سراسر کشور داریم  که 220 طرح سال گذشته و 200 طرح امسال به بهره برداری رسیده است که اگر با این سرعت پیش رویم تا پایان سال 97 طرح های باقی مانده به پایان خواهد رسید .

وی افزود: پرداخت تسهیلات به دانشجویان از طریق صندوق رفاه دانشجویی اختصاص می یابد و در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد  شهریه دانشجویان تقسیط می شود .

وی درخصوص دستاوردهای سفر خود به این استان گفت: افزایش سقف اعتبارات اختصاص یافته به دانشگاه پیام نور استان تا یک میلیارد تومان، اختصاص200 میلیون تومان در حوزه تامین تجهیزات و اختصاص 100 میلیون تومان برای مقبره شهدا، ازجمله دستاوردهای سفر به سیستان و بلوچستان است‌.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بیش از هرجای دیگر نیازمند برقراری عدالت آموزشی است . 

عباس اویسی خاطر نشان کرد: تعداد بازماندگان از تحصیلات عالی در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است و این مهم توجه ویژه هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور کشور را می طلبد.

وی افزود: حدود  100 رشته در مقطع کارشناسی و 4 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان وجود دارد و انتظار  داریم تعداد رشته ها افزایش یابد.

اویسی عنوان داشت:  بیش از 3 هزار و 454 داوطلب در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان پذیرفته شده اند که این میزان قبولی نسبت به سال گذشته 38.5 درصد افزایش یافته است.

وی اذعان داشت: طی 2 سال گذشته تحولات و پیشرفت های عظیمی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان رخ داده است و تمامی پروژه های عمرانی نیمه کاره از سال های گذشته ، به پایان رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 28  پروژه عمرانی تاثیر گذار در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: امسال 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به دانشگاه پیام نور استان اختصاص یافته که 50 درصد آن پرداخت شده است ‌.

وی افزود: 8 هزار متر مربع فضای ورزشی به سرانه دانشگاه پیام نور استان اضافه شده است .

اویسی تصریح کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ،بوستان دانشجو در دانشگاه پیام نور زاهدان افتتاح شده و ساختمان اداری آموزشی دانشگاه پیام نور چابهار هم فردا راه اندازی خواهد شد.

 

کد خبر : ۵۳۹۱۰۲