خبرگزاری کار ایران

آموزش مدیریت سبز در مدارس سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۶۶۷

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با موضوع مدیریت سبز و اطلاع رسانی و ارتقا فرهنگ زیست محیطی جلسات آموزشی مدیریت سبز، برای دانش آموزان مقاطع مختلف مدارس شهرستان نیکشهر برگزار شد.

 نیره پورملائی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جلسات توجیهی و آموزشی مدیریت سبز، برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف مدارس شهرستان نیکشهر، به منظور آشنایی دانش‌آموزان با موضوع مدیریت سبز و اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی برگزار شد.

وی افزود: مدیریت سبز یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع و بهره‌وری بیشتر با استفاده صحیح از انرژی و است.

پورملائی بیان کرد: در راستای افزایش توان و مهارت محیط‌زیستی کارکنان، دبیران و دانش‌آموزان مدارس سطح استان، دوره آموزشی مدیریت سبز در محل مدارس شهرستان نیکشهر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی فراگیران با نحوه ایجاد دفتر کار سبز، اهمیت حفظ محیط زیست ونحوه اجرای مدیریت سبز در محل کار است.

 پورملائی اضافه کرد: مدیریت سبز در محیط‌هایی از جمله محل کار و محیط زندگی،  شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات ،کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: براساس بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران همه دستگاه‌های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت، نسبت به اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز اقدام کنند.

پورملائی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مستمر و همکاری و هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی مدیریت سبز را در تمامی سازمان‌ها به اجرا درآوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز