خبرگزاری کار ایران

با دستور ریاست جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس؛

25 طرح زیربنایی و اقتصادی سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۶۷۸

حسن روحانی رئیس جمهوری عصر امروز شنبه و در جریان سفر به سیستان وبلوچستان و در حاشیه دیدار با برگزیدگان استان به صورت ویدئو کنفرانس 25 طرح را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی 5 طرح دیگر را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهره برداری از 25 طرح زیربنایی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی 5 طرح دیگر در سیستان وبلوچستان  به دستور رئیس جمهوری ازطریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیران در سرسرای هلال احمر استان آغاز شد که  8 هزار و 862 میلیارد ریال و 390 میلیون دلار برای بهره برداری و یا آغاز عملیات این طرح ها اختصاص یافته است.طرح های زیربنایی و اقتصادی افتتاح شده در حوزه‌های نفت، بهداشت و درمان، کشاورزی، فناوری اطلاعات، نیرو و رفاه اجتماعی است. 

رئیس جمهوری در این ارتباط مستقیم دستور افتتاح طرح‌های برق‌رسانی به 155 روستا، سازه آبگیر طرح آب‌رسانی به شهرهای سیستان، فاز دوم طرح آب‌شیرین کن چابهار و کنارک و افتتاح کلینیک ویژه عدالت، بخش آی‌سی‌یو بیمارستان خاتم‌الانبیا، گشایش مرکز خدمات جامع سلامت شهری،ساماندهی مالکیت اراضی کشاورزی در دشت سیستان، افتتاح 19 واحد پرورش مرغ گوشتی و 142 طرح سامانه آبیاری تحت فشار، افتتاح باقیمانده قطعه یک باند دوم بزرگراه زاهدان بم، افتتاح بزرگراه ایرانشهر و راه های روستایی ازجمله طرح‌های زیربنایی بود که درحوزه‌های نیرو، کشاورزی، بهداشت ودرمان و راه وشهرسازی را صادر کرد. 

با دستور دکتر روحانی همچنین عملیات اجرایی طرح فشرده‌سازی گاز طبیعی برای تأمین نیروگاه گازی و عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع زنجیره‌ای پرورش شترمرغ و طرح‌های بزرگ گلخانه‌ای آغاز شد. 

پیش از افتتاح طرح های مذکور، وزیران نیرو، جهادکشاورزی، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و مسوولانی از وزارت راه وشهرسازی، نفت و حوزه های مربوطه گزارشی از محل طرح ها به رئیس جمهوری ارایه کردند. 

وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های این وزارتخانه گفت: این طرح ها شامل پست 230 کیلو وات دلگان، برق رسانی به 155 روستای بدون برق سیستان و بلوچستان، سازه آبگیر طرح برق رسانی به شهرستان های سیستان و فاز دوم طرح آب شیرین کن چابهار و کنارک است. 

رضا اردکانیان افزود: هزار و 361 میلیارد ریال اعتبار کل این چهار طرح بخش نیرو در سیستان و بلوچستان است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز