خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس‌جمهور و مقامات ۱۷ کشور؛

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد/ بهره‌برداری از 8.5 میلیون تن عملیات بندری

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۷۹

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور، جمعی از مقامات بلند پایه کشوری و 60 میهمان از 17 کشورخارجی افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس جمهوری و هیات همراه در سفر یک روزه خود به چابهار فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار را با حضور 60 مهمان خارجی از 17 کشور، افتتاح کرد.

شرکت در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان و نشست خبری از دیگر برنامه های سفر رئیس‌جمهوری به چابهار است.

علاوه بر مقامات و مسئولان کشور، وزیر تجارت و صنایع افغانستان به علاوه سفرای کشور‌های آلمان، فنلاند، پاکستان، اندونزی، تاجیکستان و همچنین کاردار ژاپن و کره جنوبی نیز همراه رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح فاز نخست بندرشهید بهشتی چابهار حضور دارند.

 در طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار بیش از 203 هکتار زمین جدید از دریا با استفاده از لایروبی استحصال شده و دایک گذاری بیش از پنج کیلومتر، 60 هکتار بتن ریزی و تایل گذاری و تحکیم بستر، هزار و 650 متر موج شکن، ساخت هزار و 700 متر اسکله و 35 هکتار از محوطه کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تایل گذاری و عملیاتی شده است.

 این بندر پس از بهره برداری قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری را برخوردار خواهد بود و علاوه بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت و نیم میلیون تن با آماده شدن پسکرانه آن تا 15 میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز