خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

وجود 6 هزار مدرسه ناایمن در سیستان و بلوچستان/ اولویت‌بندی ساخت مدارس فرسوده در استان

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۶۷

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر 10 هزار مدرسه تخریبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 4 هزار و 800 مورد از آنها بازسازی و حدود 6 هزار مدرسه باقی مانده است.

علیرضا راشکی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تخریب و بازسازی مدارس از سال 85 در سیستان و بلوچستان آغاز شده، اظهار داشت: مدارس سیستان و بلوچستان از لحاظ سقف های ناایمن به متوسط کشوری نزدیک است و از مجموع 18 هزار مدرسه سیستان و بلوچستان ،حدود 6 هزار مدرسه از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

وی افزود: سال گذشته برای اولین بار توانستیم ردیف عدالت آموزشی را برای سیستان و بلوچستان پیگیری و برای بازسازی بافت فرسوده مدارس برنامه ریزی کنیم‌.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مشارکت خیرین مدرسه ساز در 5 سال گذشته رشد چشمگیری داشته و مردم برای ساخت مدارس داوطلب شده اند.

وی با اشاره به تصاویر مدارس فرسوده استان که بعضا در فضای مجازی منتشر می شوند گفت: وجود فضاهای آموزشی غیر استاندارد در استان را تکذیب نمیکنیم اما بازسازی مدارس فرسوده استان طبق اولویت بندی انجام می شوند و برای این امر اطلسی از فضای آموزشی تهیه شده است.

راشکی با اشاره به احصاء سرانه های آموزشی در شهر و روستاهای استان گفت: خیرین مدرسه ساز را به سمت اولویت های ابتدایی ساخت مدارس سوق داده ایم .

وی افزود: اخیرا به کمک دکتر واعظ مهدوی سند توسعه آموزشی استان را با نگاه به ریزترین ابعاد جغرافیایی شاخص های آموزشی، تعریف کرده ایم و در صورت جبران این شاخص‌ها، در جهت تدوین سند توسعه آموزشی استان گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به حدود 500 کلاس کانکسی در سیستان و بلوچستان گفت: کلاس‌های کانکسی از سال 90 و در طرح  شش_ سه_ سه ، شکل گرفته اند و به عنوان فضای آموزشی موقت استفاده می شوند.

راشکی خاطر نشان کرد: طرح های بومی سازی مدارس جایگزین مدارس کانکسی خواهد شد که در این طرح‌ها سازه های سبک متناسب با اقلیم بومی استان از جنس میلگرد و بتن و با تزئین نمای بومی در استان ساخته می‌شود.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این طرح را با هزینه‌های خیرین آغاز کرده ایم و چهار مورد از این مدارس در قصرقند در حال پیاده سازی است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز