خبرگزاری کار ایران

رضا نجفی مطرح کرد:

معرفی 5 بهره‌بردار کشاورزی سیستان و بلوچستان به‌عنوان نمونه کشوری

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۸۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 5 کشاورز سیستان و بلوچستان به‌عنوان بهره‌برداران کشاورزی نمونه در کشور معرفی شدند.

رضا نجفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و به منظور ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان برای تولید بیشتر و الگو قرار دادن کشاورزان نمونه و بکارگیری آنها در اشاعه اطلاعات نوین، همه ساله مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با همکاری بخش‌های اجرایی اقدام به شناسایی، انتخاب و معرفی آنان می‌کند.

وی افزود: ستاد انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور نمایندگان تمام بخش‌های مرتبط و با محوریت ترویج در سطح دهستان‌ها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان تشکیل  می‌شود که براساس وظایف محوله و طی برنامه منظم واز پیش تعیین شده اقدام به شناسایی، گزینش و معرفی افراد برتر در هر رشته می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به‌منظور بررسی ونظارت دقیق بر انتخاب نمونه‌های برتر، کمیته‌های فنی در بخش‌های تولیدات گیاهی، ترویج و تشکل‌های بخش کشاورزی، دام و آبزیان، صنایع و مکانیزاسیون، امور زیر بنایی، آب‌وخاک، تعاون و عشایری و منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل و با ستاد انتخاب ومعرفی نمونه‌ها همکاری داشته‌اند.

نجفی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 96-95 تعداد 160 پرونده از شهرستان‌ها به استان رسیده که پس از تحقیق و بررسی و تایید ستاد انتخاب تعداد 38 پرونده در زمینه‌های زراعت و باغبانی، دام و طیور، آب و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی، ترویج کشاورزی، امورزنان روستایی، شیلات، عشایری، تعاون روستایی و منابع طبیعی و آبخیزداری به ستاد انتخابات نمونه های ملی وزارت جهاد کشاورزی ارسال که خوشبختانه تعداد 5  نفرازتولید کنندگان وکشاورزان  استان به عنوان نمونه ملی برگزیده شده‌اند .

وی افزود: قاسم نارویی تولید کننده نمونه یونجه در اقلیم گرمسیری، حبیب آرزو پرورش دهنده نمونه میگو، عبد الغنی بلوچ صیاد نمونه ماهیان صنعتی، جمعه گرگیج مجری و محافظ نمونه مشارکت جنگل و مرتع غلام‌محمد ریگی مدیرنمونه بهره‌برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع به‌عنوان 5 بهره بردار نمونه کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شدند.

نجفی درباره شاخص‌های انتخاب و معرفی کشاورزان برتر گفت: رعایت اصول فنی و مصرف بهینه نهاده‌ها در فرایند تولید، رعایت اصل بهره‌وری از منابع پایه، مصرف بهینه انرژی، رعایت جنبه‌های زیست‌محیطی و کمیت و کیفیت محصول، کاهش ضایعات، توجه به ارزش افزوده، رعایت استانداردهای تولید و مشارکت در انتقال دانش به سایر کشاورزان از جمله شاخص‌های انتخاب کشاورزان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز