خبرگزاری کار ایران

کشف 3،5 تن مواد مخدر در سراوان و ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۴۸

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 3،5 تن مواد مخدر در سه عملیات جداگانه در 72 ساعت گذشته در شهرستان های سراوان و ایرانشهر در جنوب استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سرهنگ احمد طاهری روز یکشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: یکی از ماموریت های نیروی انتظامی جلوگیری از ورود مواد مخدر و کشف آن است.

وی با اشاره به هم مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه و امکان ورود مواد مخدر به استان گفت: عملیات کشف 3.5 تن مواد مخدر در ارتفاعات صعب العبور سراوان و ایرانشهر صورت گرفته که پیش از این‌محل استقرار گروهک های شرور بوده و طی آن علاوه بر مواد مخدر، تعدادی سلاح و مهمات را نیز کشف شده  است.

طاهری با اشاره به اینکه مواد مخدر کشف شده به همراه متهمان و وسایط نقلیه آنان تحویل مقامات قضایی شده است، افزود: در این 3 عملیات 8 دستگاه خودرو کشف و 6 نفر متهم دستگیر شده و به همراه امکانات و تجهیزاتشان در اختیار قانون قرار گرفتند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد:  در 10 ماهه اخیر 104 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در  سال گذشته افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به کشف و ضبط تمامی اموال متهمان که از طریق خرید و فروش مواد مخدر خریداری شده، ادامه داد:  بیش از 190 تن مواد مخدر توسط دستگاههای عضو شورا کشف شده است.

وی کاهش 11 درصدی در وقوع سرقت ها، کاهش 22 درصدی در کشف سرقت ها، کاهش 16 درصدی در وقوع سرقت به عنف، افزایش 64 درصدی کشف کیف قاپی، کاهش یک درصدی در وقوع آدم ربایی (کشف 102 فقره آدم ربایی) و افزایش 24 درصدی در کشف آدم ربایی، انهدام 96 باند قاچاق مواد مخدر و کشف هزار و 501 قبضه سلاح را از اقدامات شاخص نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در 10 ماهه امسال برشمرد.

وی اظهار داشت: امسال 96 باند قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین چهار هزار و 808 فقره عملیات خرد، شهری و روزانه توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در این مدت انجام شده که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت 85 شرور و عامل ناامنی در استان دستگیر و 28 شرور مسلح نیز به هلاکت رسیدند.

سرهنگ طاهری افزود: دستگیری 306 قاتل، افزایش 17 درصدی کشف جعل و کلاهبرداری، افزایش کشف 9 درصدی جرائم رایانه ای، انهدام 37 باند سرقت های عادی، 12 باند سرقت به عنف و 26 باند سرقت های مسلحانه از دیگر اقدامات امسال نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان است.

وی در رابطه با قاچاق سوخت نیز گفت: عمده قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به صورت سازمان یافته از استان های همجوار به ویژه کرمان با بارنامه های جعلی و تبانی انجام می شود و آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم سامانه شرکت نفت با سامانه نیروی انتظامی در رابطه با مقابله با قاچاق سوخت به صورت آنلاین هماهنگ شود که این مساله تا به امروز محقق نشده است.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی در گلوگاههای ورودی سیستان و بلوچستان حضور دارند و در 10 ماهه گذشته بیش از هشت میلیون لیتر سوخت قاچاق را کشف، 257 دستگاه تانکر نفت کش را توقیف و 139 محل دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز