خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خبرداد:

ارسال 228 اثر به بیست و نهمین همایش علمی- تحقیقی مذاهب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۲۹۵

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع 228 اثر به بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، در زاهدان اظهار داشت: در مجموع 228 اثر به همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی ارسال شده که 115  مقاله از مجموع مقاله های رسیده از سوی اندیشمندان مرد و 91 مقاله از سوی بانوان ارسال شده است. 

وی افزود: افزود: از مجموع 228 مقاله 71 مورد پس از بررسی داوران  برای عرضه در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی مورد پذیرش قرار گرفت .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به افزایش سهم حضور بانوان در ارسال مقاله به این همایش عنوان کرد: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان های تکفیری و آیات مورد استناد آنان با محورهای وجوب نبرد با تمامی کفار (اهل کتاب و مشرکان)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشورهای اسلامی و ملت های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشورهای اسلامی و اولویت جنگ با کفار نزدیک و کمیسیون اجتماعی با محورهای سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم(ص) در رفتار با مومنان و مخالفان، حل منازعات داخلی و تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر رحمت(ص) برگزار می شود. 

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امسال علمای تشیع و تسنن از استان های مختلف کشور مانند خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، کردستان، قم، تهران، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در این همایش به میزبانی زاهدان شرکت می کنند. 

ایت الله سلیمانی عنوان کرد: اختلافات حوزه علمی در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این همایش از 25 بهمن در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان آغاز به کار می کند و مراسم اختتامیه آن 27 بهمن در همین محل برگزار خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق از سخنرانان اصلی این همایش سه روزه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز