خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهره‌مندی 200 روستای جنوب سیستان و بلوچستان از آب لوله کشی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۷۸۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی 261 روستایی جنوب استان، 200 روستای بلوچستان از نعمت آب بهره مند می شوند .

عبدالاحد ریکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این باره اظهار داشت: این مجتمع آبرسانی 261 روستای شهرستان های قصرقند و چابهار را تحت پوشش قرار می دهد و منبع تامین آب این مجتمع آب های پشت سد زیردان است.

وی افزود: خطوط انتقال این پروژه رو به پایان است و بخش عظیمی از کار انجام شده و تنها 3.5 کیلومتر از نقطه اتصال این پروژه باقی مانده و تا پایان تیرماه جاری به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد: ادامه مسیر لوله‌گذاری برای اتمام این پروژه، راحت‌تر از لوله گذاری‌های اولیه است و بزودی به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: پس از اتمام این پروژه 200 روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند و از آب پشت سد استفاده خواهند کرد. 

ریکی با بیان اینکه تکمیل تصفیه خانه برای استفاده از این آب در دستورکار است، خاطرنشان کرد: یک سوم ظرفیت را امسال وارد طرح می کنیم تا هم از زمان و آب های سطحی استفاده بهینه شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر آب مورد نیاز روستاهای قصرقند و چابهار با تانکر تامین می شود و امیدواریم تا پایان سال مجتمع آبرسانی به 261 روستا تکمیل شود.

وی افزود: این پروژه 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و‌ طبق هدف گذاری ها در نظر داریم این مبلغ را در سال جاری تامین کنیم .

ریکی اذعان داشت: پس از راه‌اندازی پروژه آبرسانی به 261 روستا، شاخص شهرستان چابهار 37 درصد افزایش خواهد یافت.

ریکی با بیان اینکه پس از اتمام پروژه، مدیران، دهیاری و شورای روستا برای واگذاری انشعاب وارد عمل می‌شوند، عنوان‌کرد: پس از راه‌اندازی پروژه، تمام‌متقاضیان دریافت آب باید برای دریافت انشعاب آب، میانگین مبلغ 190 هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز