خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در سال جاری هوشمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۸۷

مدیر پیشگیری‌های امنیتی و وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی در سال جاری در سیستان و بلوچستان هوشمند می شوند.

غلامرضا باغ شیرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی تأکید کرد و گفت: زاهدان شهری با 146 هزار نفر جمعیت دانش آموزی و 70 هزار متقاضی سرویس دانش آموزی است که سهم عمده‌ای از جمعیت شهر را تشکیل داده و در ساعات بخصوصی عدم مدیریت این حجم از جمعیت، منجر به بروز معضلات ترافیکی در برخی معابر و شریان های شهری می شود. 

وی خاطرنشان کرد: می توان با برخی ملاحظات مدیریتی بخش اعظمی از این معضلات را مدیریت کرد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید در فرایند تحقق آئین نامه اجرایی موضوع مواد 2 و 12 و تبصره 87 قانون نظام صنفی نهایت کمک و نظارت خویش را به عمل آورده و این اهمیت درحوزه کسب و کارهای تعامل محور مانند ناوگان ایاب و ذهاب درون شهری اضافه شود. 

وی خاطر نشان کرد : راه اندازی کسب و کار مجازی توسط متقاضیان باید مطابق چک لیست های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شود و مکانیزم های دریافت انتقادات و پیشنهادات در سامانه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

باغ شیرین با تأکید بر ضرورت ارتقای شاخص های امنیت روانی شهروندان در سفرهای درون شهری، افزود: ایجاد بستر شکل گیری مسافرت های ایمن درون شهری با استفاده از خودروی ایمن، وجود رانندگان قانونمدار و پیوست های اقتصادی و مقرون به صرفه، از حق تمامی مردم است و نهادهای متولی در این خصوص وظایف قانونی دارند.

 مدیر پیشگیری های امنیتی و وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: متأسفانه شکایات، انتقادات و بعضاً پرونده های واصله در محاکم قضایی در چهارچوب وسایط نقلیه ی عمومی  درون شهری طرح موضوع می شود که بروز تعداد محدودی از این شکایات نیز می تواند عواقب نامطلوبی در احساس‌امنیت ایجاد کند، لذا پیگیری پیوست‌های انتظامی و ترافیکی و نظارات مستمر محسوس و نامحسوس مجموعه اتحادیه آژانس های درون شهری، معاونت حمل و نقل شهرداری و دستگاه انتظامی از اقدامات اجتناب ناپذیر این حوزه است.

باغ شیرین در پایان گفت:قرار است در سال جاری به همّت سازمان  دانش آموزی استان و در بسترسامانه GPS ، ساعات ورود و خروج دانش آموز به مدارس و کیفیت تردد در مسیر منزل به مدارس از سوی راننده به صورت برخط توسط والدین نظارت شود که این امر علاوه بر ساماندهی‌معضلات ترافیکی شهر در ارتقای امنیت روانی و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی محتمل موثر ارزیابی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز