خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حمایت همه جانبه از قربانیان تجاوز در ایرانشهر/ برخورد قاطع مجریان قانون با خاطیان

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۹۳۴

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از حمایت همه جانبه از دختران آسیب دیده ایرانشهر در ماجرای تجاوز به آنان ، خبر داد.

دکتر فاطمه فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، حادثه اخیر ایرانشهر و تجاوز به دختران این شهرستان را محکوم کرد و اظهار داشت: دفتر بانوان و خانواده استانداری به محض اطلاع از این حادثه به بررسی این موضوع پرداخت.

وی افزود: در این راستا با فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت و گویی تلفنی پیرامون چگونگی این حادثه داشتم و طبق گفته های‌ ایشان اقدامات و پیگیری های جدی شورای تامین ایرانشهر آغاز شده است.

فاضلی در ادامه گفت: بر اساس اخبار و یافته‌ها چندین نفر از دختران ایرانشهری قربانی این حادثه شوم شده‌اند که تنها تعدادی جسارت این را یافته که از رنج حادثه سخن بگویند.

فاضلی در ادامه افزود: دفتر بانوان و خانواده استانداری به عنوان متولی بانوان و خانواده استان، ضمن محکومیت حادثه بر اساس آنچه که رسالت مهم این نهاد است؛ یعنی حمایت از زنان، از تمام ظرفیت های خود برای ایجاد یک پوشش حمایتی برای بانوان آسیب دیده استفاده خواهد کرد.

وی با تاکید بر نقش آگاهی زنان از حقوق خود و سایر اعضای جامعه از این حقوق افزود: امیدواریم مجریان قانون در استان با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع را پیگیری کنند و خاطیان را به اشد مجازات برسانند.

مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده در ادامه بیان داشت: در تلاشیم با خانواده‌های قربانی در ارتباط باشیم و سرمایه های اجتماعی‌که ناجوانمردانه قربانی شده اند را تنها نگذاریم‌ و در واقع خواسته ما از جامعه هم همین است.

وی افزود: ریش سفیدان و متنفذین استان به جدیت این حادثه را پیگیری کنند و جامعه را به آرامش آگاهی و مسئولیت پذیری دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه اجتماع هستند و جای ناراحتی است که اینگونه قربانی هوی و هوس می‌شوند‌.

فاضلی در ادامه گفت: مسئله و مبحث مهمی نظیر "خشونت"ابعاد گوناگونی دارد و جامعه باید در این زمینه و چگونگی مهار خشونت در جامعه تجهیز شود.

وی افزود:چرایی این اتفاق را باید در جامعه جست و جو کرد و تمامی نهادهای مهم و دستگاه های اجرایی مهم  در قبال آگاهی جامعه مسئول هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد: مهار خشونت از آن جهت اهمیت دارد که امنیت اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند‌ و همچنین در قبال حفظ امنیت اجتماعی تمام جامعه مسئول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز