خبرگزاری کار ایران

جهاندیده به ایلنا خبر داد:

ثبت 4 هزار طرح اشتغال روستایی و فراگیر در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۱۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان از زمان فعال شدن سامانه کارا تاکنون، صاحبان سه هزار و 954 طرح اشتغال روستایی و فراگیر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

مهرداد جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از 3 هزار و 678 طرح در بحث اشتغال روستایی و 276 طرح هم در زمینه اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند.

وی عمده رسته‌های ثبت شده در این طرح‌ها را در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد.

جهاندیده با تاکید بر تسریع فرایند بررسی طرح‌ها و معرفی آنها به بانک برای دریافت تسهیلات گفت: صاحبان طرح‌های اشتغال‌زا می‌توانند با توجه به فرصت محدود باقی مانده، با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت و از تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت استفاده کنند.

دبیر کارگروه اشتغال استان افزود: پرداخت تسهیلات بستگی به نوع و نحوه‌ی اجرای طرح دارد و طرح‌هایی که توجیه اقتصادی و اشتغالزایی بالاتری داشته باشند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: سود این تسهیلات با نرخ ۴ درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تعیین شده و جذب حداکثری تسهیلات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مناسب برای کاهش آلام مردم رنج دیده استان از خشکسالی ها و مشکلات اقتصادی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز