خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

عناصر خودسر نباید جلوی اکران فیلم‌ها را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۸

باید دنبال تصویب لایحه نظام صنفی در سینما، حل مشکلات سینماگران در بخش مالیات، حضور پررنگ فیلم‌های ایرانی در بازار‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، استفاده از حامیان مالی برای ساخت شهرک‌های سینمایی و حذف بسیاری از آیین نامه‌ها و مقررات دست و پاگیر باشیم.

ایلنا: علی جنتی می‌گوید وزارت متبوعه‌اش حامی سینماگران در برابر نیروهای خودسر است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شب گذشته(۲۲ شهریور) در مراسم جشن روز ملی سینما سخن می‌گفت با اشاره به بازگشایی خانه سینما گفت: روز ملی سینما را با کمی تاخیر تبریک می‌گویم امیدوارم این روز طلیعه همکاری، همدلی و انسجام بیشتر اهالی سینما باشد.
وی در ادامه افزود: سینمای ایران یک نقطه افتخارآمیز و برجسته برای همه ما محسوب می‌شود. در طول سه دهه گذشته سینمای ایران با تولید صد‌ها فیلم و حضور در صد‌ها جشنواره بین‌المللی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی توانست افتخارات زیادی را برای کشور به همراه آورد و وظیفه همه ما مخصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که همه تلاش خود را برای بالندگی، شکوفایی و تقویت سینمای ایران به کار گیریم.
علی جنتی گفت: می‌دانم که امروز سینمای ایران با چالش‌های زیادی روبرو بوده است، تعداد سینما‌ها و سالن‌هایی که در ایران است به تدریج رو به فرسودگی رفته و سرانه صندلی‌های سینما هر روز پایین‌تر آمده و مشکلات اقتصادی تاثیر خود را بر حذف بلییط سینما از سبد خانواده گذاشته است.
وی ادامه داد: تعداد مخاطبان ما در سال ۹۰،۱۳ میلیون و در سال۹۱،۹ میلیون بوده است و این امر اصلا خوب نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات عمده حوزه سینما گفت: کمبود اعتبارات، ضعف نیروی ماهر در سازمان سینمایی، کمبود تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه، ضعف زیرساخت‌ها، کمبود سالن‌های سینمایی و شهرک‌های سینمایی، ضعف بازاریابی ازجمله مشکلات اصلی ما در حوزه سینما است که امروز ما به آن می‌اندیشیم.
وی ادامه داد: در عین حال به آینده بسیار امیدواریم زیرا همانطور که در سخنان رئیس جمهور شنیدیم بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها قابل حل است و با همکاری و همدلی می‌توان به آینده امیدوار بود.
جنتی افزود: همه کسانی که برای هنر کشور در رشته‌های مختلف تلاش می‌کنند قابل ارزش هستند و باید سعی کنیم که با همکاری همه شما اهالی سینما و سایر هنر‌ها آینده درخشانی را رقم بزنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزارت خانه خود در عرصه سینما گفت: تصویب لایحه نظام صنفی در سینما، جلب اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما، حل مشکلات سینماگران در بخش مالیات و کاهش مالیات سینماگران، حضور پر رنگ فیلم‌های ایرانی در بازار‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، استفاده از حامیان مالی برای ساخت شهرک‌های سینمایی و سالن‌های سینمایی، حذف بسیاری از آیین نامه‌ها و مقررات دست و پاگیر از جمله برنامه‌های ما در حوزه سینما است.
وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد باید حامی هنرمندان باشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اگر مجوزی برای ساخت و یا نمایش برای یک فیلم صادر می‌شود وزارت ارشاد پای این مجوز بایستد و معنا ندارد که وقتی مجوزی صادر می‌شود عناصر خودسر جلوی اکران فیلم را بگیرند.
جنتی با اشاره به اینکه همه سینماگران برای ما برابر هستند، گفت: آنچه برای ما ملاک است قانون است و ما دور از اعمال سلیقه شخصی و تنگ نظری باید باهم با همدلی برخورد کنیم. همه سینماگران برای من عزیز هستند و بین هیچ فردی تفاوتی قائل نیستیم.
وی ادامه داد: بازگشایی خانه سینما خوشحال کننده است. امیدوارم این همدلی و صمیمیت و این روحیه هچنان استمرار داشته باشد تا بتوانیم آینده روشنی را برای سینمای ایران رقم بزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز