خبرگزاری کار ایران

علی زمانی عصمتی با انتشار یادداشتی بیان کرد:

ایوبی باید مدیران باشهامت انتخاب کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۷۲

مدیری که شهامت نداشته باشد نمی‌تواند فیلمساز جدید کشف کرده و پرورش دهد و یا اجازه تجربه در وادی‌های جدید به فیلمساز بدهد و آنکه سلیقه و شناخت ندارد راه به بیراهه می‌برد.

ایلنا: علی زمانی عصمتی با انتشار یادداشتی تقاضا کرد ایوبی مدیران با شهامت انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگردان با انتشار یادداشتی که اختصاص در اختیار ایلنا قرار داده، نوشته است:

این روز‌ها که رئیس سازمان سینمایی درحال مطالعه و تحقیق برای انتخاب مدیران خود است و با مدیران فرهنگی سالیان قبل دیدار و گفتگو می‌کند، هر روز شاهد گمانه‌زنی‌های مختلف هستیم و متاسفانه پیامد آن هجمه‌هایی به مدیران مذکور در جهت تغییر نظر آقای ایوبی صورت می‌گیرد. یکی از این مدیران که به ناحق مورد هجمه قرار گرفته؛ محمد آفریده است.

تا آنجا که از فرمایشات آقای ایوبی برمی‌آید آقای آفریده شخصاً تمایلی به گرفتن پست مدیریت ندارد و من هم قرار نیست با حمایت از ایشان دنبال سهم خواهی باشم چراکه سالهاست مستقلاً کار فیلمسازیم را پیش می‌برم و چشمی به جیب دولت ندارم. پس تنها انگیزه‌ام رفع قضاوت‌های نادرست و مغرضانه این روز‌ها نسبت به ایشان است. گفتن حق چیزی است که همیشه مرا وادار به نوشتن می‌کند.

آقای آفریده بی‌شک بیشترین تاثیر را در نسل پنجم فیلسازان دارد که فعال‌ترین و بالنده‌ترین نسل فعال در سینمای حال حاضر ایران هستند. چه در زمینه مستند که اکثر مستندسازان مدیون توجه ویژه ایشان به ساخت مستند و بنا نهادن جشنواره‌های حقیقت و آوینی هستند و چه در زمینه فیلم‌های سینمایی که سال‌هاست که این نسل در کشور و دنیا دارد افتخارآفرینی می‌کند. اگر بخواهم اسامی این فیلمسازان را بیاورم قطعاً بیش از صد نام فعال و شناخته شده خواهد بود.

مدیریت آقای آفریده ترکیبی از سلیقه مناسب، شناخت صحیح از مدیوم فیلم، اعتماد به فیلمساز و عنایت ویژه به کشف استعدادهای جدید بوده و هست. مدیری که شهامت نداشته باشد نمی‌تواند فیلمساز جدید کشف کرده و پرورش دهد و یا اجازه تجربه در وادی‌های جدید به فیلمساز بدهد و آنکه سلیقه و شناخت ندارد راه به بیراهه می‌برد که خوشبختانه آقای آفریده در سالهای مدیریتشان از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده. کافیست خروجی دوران مدیریت ایشان، با مدیریت چند ساله اخیر که نه تنها به کشف فیلمسازان جدید و خلق فیلم‌های ماندگار منجر نشده بلکه فیلمسازان شاخص قبلی را هم منزوی کرده مقایسه شود تا قضاوتی عادلانه حاصل شود.

این اتهام که ایشان فیلمی ضدایرانی تهیه کرده بدون آنکه فیلم دیده و قضاوت شود تا اندازه‌ای غیرمنصفانه و مغرضانه است. با توجه به‌شناختی که از ایشان دارم با فرض محال اگر در خیل عظیم فیلم‌هایی که تولید کرده‌اند یک فیلم ضعیف یا مشکل دار هم موجود باشد، باید آن را به پای جایزالخطاء بودن هر انسان گذاشت نه اینکه با بداخلاقی غیرکار‌شناسانه هر اتهامی را جایز شمرد.

امیدوارم اگر فیلمساز یا مدیری با سلیقه ما وفق نداشت با انگ زنی و اتهام تلاش نکنیم او را از کاری که به آن عشق می‌ورزد دور کنیم. یادمان نرود قبل از آنکه هنرمند، مدیر یا مطبوعاتی باشیم قرار است انسان‌تر از بقیه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز