خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد:

جناح‌بندی از حوزه سینما حذف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۹۷

به دنبال چابک‌سازی سازمان سینمایی هستیم. باید به سمتی برویم که از مجوزهای صادر شده برای فیلم‌ها به صورت قوی دفاع کنیم. می‌خواهیم در صدور مجوز فیلم‌ها یکسان‌سازی صورت گیرد.

ایلنا: حجت اله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) معتقد است؛ باید وضعیت صدور مجورها برای فیلم‌ها سر و سامان پیدا کند و ما در این امر بسیار مصر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوبی که امروز(۳۱ شهریور) در جمع سینماگران در مرقد امام حاضر شده بود، بعداز تجدید میثاق با آرمان‌های امام گفت: امروز روز خوبی است و رفتار امروز سینماگران با مفهوم دفاع مقدس بسیار هماهنگ بود.

وی ادامه داد: آنچه شهدا به ما آموختند که ما باید از خودمان برای منافع نظام و کشور بگذریم، را باید سولوحه خود قرار دهیم. امروز ما باید از میان اختلاف سلیقه‌ها عبور کنیم.

وی ادامه داد: خوشحالم بعداز بازگشایی خانه سینما نمایندگان طیف‌های مختلف از جامعه بزرگ و شرافتمند جامعه ایران امروز آمدند و بر مزار شهدا حاضر شدند و با هم عهد بستند که در خدمت ارزش‌های نظام و دفاع مقدس باشند.

ایوبی تاکید کرد: همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است و من این تقسیم بندی‌ها را که گروهی می‌گویند فقط بخشی از سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است را قبول ندارم زیرا همه سینمای ایران در خدمت دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: بخشی از سینمای ایران واقعیت‌های جنگ و آنچه که در سال‌های دفاع مقدس رخ داده را به تصویر می‌کشد و بخشی از آن به ارزشهای معنوی و فداکاری‌هایی که به دنبال آن حماسه‌سازی‌ها در جامعه پدید آمده، می‌پردازد.

ایوبی تاکید کرد: سینمای ایران باید در خدمت دفاع مقدس و ارزشهای آن باشد زیرا ما باید آن قصه‌ها و تابلوهای زیبایی را که دیده نشده بود، نشان دهیم.

ایوبی اضافه کرد: امروز جامعه ما با امید و لبخند شده است. باید این کار ادامه داشته باشد. به همین دلیل ما برنامه‌های خود را آماده کرده‌ایم که به زودی اعلام می‌کنیم. هدف ما این است که در این سالها فیلم خوب ساخته شود.

وی ادامه داد: برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس ملاقات‌های خوبی با بنیاد دفاع مقدس و سایر نهادها انجام دادیم و آمادگی لازم برای همکاری و تولید فیلم را اعلام کرده‌ایم.

ایوبی تاکید کرد: من اینکه برای گروه‌های سینمایی و سینماگران کلمه جناح را به کار می‌برند، قبول ندارم. زیرا جناح بندی در امور سیاسی وجود دارد و در حوزه سینما جناح بندی درست نیست.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه ما ساماندهی امور مجوزها و همچنین حمایت از مجوزهای صادرشده است. ما معتقدیم نگرانی‌هایی که در بخش صدور مجوز وجود دارد باید رفع شود و یک یکسان‌سازی در امور صدور مجوزها صورت گیرد. به همین دلیل معاون امور آثار با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاون فعالیت‌ها نیز فعالیت می‌کند.

ایوبی افزود: تلاش داریم که شوراهای قوی برای صدور پروانه‌های ساخت نمایش تشکیل شود و کاری کنیم که صدور پروانه‌ها یکسان سازی شود و همچنین دفاع قوی‌ای از پروانه‌های صادر شده انجام گیرد.

ایوبی ادامه داد: به زودی راهکارها و برنامه‌های خود را در حوزه یکسان‌سازی پروانه‌ها اعلام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، گروهی از اعضای خانه سینما، رؤسای صنوف سینمایی، سینماگران از طیف‌های مختلف در کنار جمع زیادی از مدیران سازمان سینمایی، حوزه هنری، اصحاب رسانه، صبح امروز در قالب یک کاروان متشکل از ۴ اتوبوس صبح امروز در آستانه هفته دفاع مقدس در حرم امام حضور پیدا کردند و با آرمان‌های رهبر کبیر اسلامی تجدید میثاق کردند. همچنین سینماگران برمزار شهدای ۸ سال دفاع مقدس و قطعه هنرمندان حضور پیدا کردند و فاتحه‌ای قرائت کردند.

در این مراسم افرادی همچون: حجت الله ایوبی، طباطبایی نژاد، احسانی، بهمن حبشی، حبیب اله بهمنی، حبیب اله کاسه ساز، ابراهیم اصغری، سعید رجبی فروتن، پرهیز شیخ طادی، بهروز شعیبی، محمود رضوی، علیرضا رضاداد، محمد زرین دست، غلامرضا موسوی، بیژن امکانیان، آتوسا قلمفرسایی، کیوان کثیریان، آناهید آباد، امیر اثباتی، رضا میرکریمی، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور، بیژن میرباقری، مرتضی رزاق کریمی، جعفر صانعی مقدم، محمد آفریده، فرهاد توحیدی، سهیل جهان بیگلری، منوچهر شهسواری، جابر قاسمعلی، مسعود اطیابی، مصطفی احمدی، فرجی، مویینی، و جمع دیگری حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز