خبرگزاری کار ایران

تندیس «بسم الله» به مسجد جامعی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۱

در اختتامیه جشنواره بسم‌الله؛ برگزیدگان بخش بین الملل تقدیر شدند و تندیس «بسم الله» به پاس یک عمر فعالیت به احمد مسجد جامعی اهدا شد.

ایلنا: اختتامیه جشنواره «بسم الله» شب گذشته با اهدای تندیس این جشنواره به احمد مسجد جامعی و برگزیدگان بخش بین الملل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در این مراسم گفت: خوشحالم که امروز در این جمع حضور داریم و هنرمندان عضو اکو نیز حضور دارند.
وی ادامه داد: از این حرکت نوآورانه که با مشارکت کشورهای همسایه و عضو برگزار می‌شود سپاسگذاریم. «بسم الله» نقطه وصل همه کشورهاست نه تنها به لحاظ معنایی و مفهومی بلکه به لحاظ شکلی نیز در همه کشور‌ها این کلام مقدس را می‌شناسند.
وی ادامه داد: هنرمندان این کلام را در قالب گفتگو ادب و شعر می‌آورند و همین امر باعثشده فضای مشترکی ما را به هم وصل کند. نوشته «بسم الله» خط آن و بیان آن در دین ما وجود دارد و این اعتقاد در ما وجود دارد که کاری که بدون «بسم الله» آغاز شود ناتمام می‌ماند.
وی با اشاره به استفاده از واژه «بسم الله» در ادبیات و شعر افزود: هنرمندان ما در آثار خود این آیه یا بخشی از آن را مکرر به کار می‌برند و ارزش این آیه به اندازه ایست که می‌گویند بیان همه اسماء و صفات خداوند است.
وی ادامه داد: تمام بیان معنوی و هنری این آیه با نقطه تحت «ب» در اول آیه در هنگام نگارش تأکید می‌شود و این امر بخصوص در هنر خوشنویسی بسیار تأکید شده است.
وی افزود: از آغاز کتابت قرآن این کار با خطوط زیبا آغاز شده و بعد‌ها ادامه پیدا کرد. امروز ما به این رسیده‌ایم که حتی یکی از هنرمندان معاصر به ۱۱۴ شکل «بسم الله الرحمن الرحیم» را نوشته است.
مرادخانی معاون هنری نیز گفت: این جشنواره‌ها مهم است و باید همه ما تلاش کنیم آنچه که در چنته داریم به عنوان معاون فرهنگی هنری در این راه بکار ببندیم.
وی ادامه داد: امیدوارم ما همه در کنار هم به یک چنین فعالیت‌هایی کمک کنیم زیرا آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» در کل بشریت معنا می‌شود و باید این هدیه را به همه جهان در قالب آثار هنری اهدا کنیم.
رئیس پاکستانی موسسه اکو نیز گفت: ارتقا این جشنواره بدون حمایت کشورهای عضو و مراکز فرهنگی هنری امکان پذیر نیست امروز ما جمع شده‌ایم تا ضمن ارتقای سطح روابط فرهنگی و هنری و همچنین پاسداشت عناصر فرهنگی و بومی نقش زیادی در گسترش فرهنگ داشته باشیم.
در این مراسم برگزیدگان بخش بین الملل تقدیر شدند و تندیس «بسم الله» به پاس یک عمر فعالیت به احمد مسجد جامعی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز