خبرگزاری کار ایران

هیات مدیره خانه سینما به کمیسیون فرهنگی مجلس نامه نوشت:

خانه سینما نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۱۱

تعطیل خانه سینما نه از سوی محاکم قضایی بلکه به‌ دستور هیات مرکزی رسیدگی و نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری و تأیید وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت‌ و اینک با لغو دستور پیش‌گفته توسط وزیر کنونی راه برای فعالیت مجدد و قانونی خانه سینما گشوده شده است.

ایلنا: هیات مدیره و مدیر عامل خانه سینما با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، آمادگی خود را برای حضور در این کیمسیون و گفت‌وگو و ارائه اسناد لازم برای رفع نگرانی نمایندگان مجلس اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در نسخه ای از این نامه که توسط هیات مدیره خانه سینما برای ایلنا ارسال شده و خواهان انتشار آن درخبرگزاری ایلنا شده آمده است:

به نام خدا

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای احمد سالک

ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام، ‌ همانطور که می‌دانید خانه سینما پس از حدود ۲۰ ماه تعطیلی با دستور وزیر مدبر فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای علی جنتی و به‌ دست معاون وزیر و رییس شایستهٔ سازمان سینمایی جناب آقای دکتر ایوبی بازگشایی شد. بی‌تردید آگاهید که تعطیل خانه سینما نه از سوی محاکم قضایی بلکه به‌ دستور هیات مرکزی رسیدگی و نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری و تأیید وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت‌ و اینک با لغو دستور پیش‌گفته توسط وزیر کنونی راه برای فعالیت مجدد و قانونی خانه سینما گشوده شده است.

این نهاد صنفی برآمده از انقلاب اسلامی به‌زودی با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصویب اساسنامهٔ اصلاحی پیشنهادی تهیه شده توسط هیات هفت نفره – نمایندگان سازمان سینمایی‌، نمایندگان خانه سینما و نماینده رییس‌جمهور سابق آقای دکتر احمدی‌نژاد - و نیز انتخاب هیات‌مدیره جدید، فصل تازه‌ای از حیات خود را آغاز خواهد کرد. در این شرایط که به‌ دنبال اقدام مدبرانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجی از نشاط و شادی در خانواده بزرگ سینمای ایران به راه افتاده که جلوه‌ای از آن در گردهمایی جشن روز سینمای ایران و با حضور بی‌سابقه ۲۵۰۰ نفر از سینماگران پس از هشت سال به‌دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شد‌، برخی از نمایندگان محترم عضو کمیسیون فرهنگی از طریق انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی در قانونی بودن بازگشایی خانه سینما تشکیک کرده‌اند.

امیدواریم با ما هم‌عقیده‌ باشید که نمایندگان مردم قاعدتا باید از حل و فصل مسألهٔ ساده‌ای که اگرنه با سوء‌نیت حداقل با بی‌تدبیری به مسأله‌ای ملی و بلکه بین‌المللی تبدیل شده بود همچون اکثریت ۹۹ درصدی سینماگران ایران خوشحال باشند؛ در حالی که چنین اظهاراتی شهد این اقدام را به کام اهالی سینما تلخ می‌کند. در خلال ۲۰ ماهه گذشته چشم‌ انتظار بودیم که اعضای محترم کمیسیون فرهنگی در راستای ایفای وظایف خود با دعوت از ما، تصویر روشن‌تری از پروژه‌ای پیدا کنند که در پوشش اقدامات قانونی جریان یافته بود. هنوز بر این باوریم که نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی وکیل همه شهروندان از جمله پنج هزار عضو خانه سینما هستند و روا نیست بدون تحقیق از یک‌سوی ماجرا و صرفا با اتکاء به اطلاعات ناقص کسب شده از سوی دیگر اظهارنظر کنند. این روز‌ها که اعتدال به شعار روز نمایندگان قوای سه‌گانه کشور بدل شده سزوار است که به‌ شیوه عمل مسؤولان و متولیان امور نیز بدل شود.

جناب آقای سالک‌، همین‌جا آمادگی خود را برای حضور در کمیسیون محترم فرهنگی و برای گفت‌وگو و ارائه اسناد لازم و رفع نگرانی نمایندگان معزز اعلام می‌کنیم. امیدواریم سینمای ایران بتواند با کمک مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب لایحه سازمان نظام سینمایی و با حفظ فضای نشاط و امید به جایگاهی برسد که شایسته تعبیر مقام معظم رهبری واقع شده و کلید توسعه کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز