خبرگزاری کار ایران

در مراسم آغاز فیلمبرداری شهر موش‌ها مطرح شد:

خاتمی: سینمای کودک باید مخاطبش کودک باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۲۷

باید به سمت سینمایی برویم که مخاطبش کودک باشد و برای کودکان ساخته شود. ما باید فرزندانمان را تربیت کنیم که برای آینده و کشور مفید باشد.

ایلنا: مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی شهر موش‌های ۲ شب گذشته(۵ مهر) با حضور جمعی از اهالی سینما علاقمندان فیلم اهالی رسانه و با پیام سیدمحمد خاتمی در محل بوستان ولایت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در پیام سیدمحمد خاتمی که به صورت ویدئویی پخش شد، وی تاکید کرد: ما باید به سمت سینمایی برویم که اگر فیلمی برای کودکان می‌سازیم باعثرشد آن‌ها شود.
وی ادامه داد: برای همه ما مجموعه شهر موش‌ها خاطره‌انگیز و عالی بود که مسائل کودکان را عمیق مطرح می‌کرد البته این فیلم سرگرم کننده هم بود و سرگرم کنندگی عین زندگی است اما نباید فقط به سرگرم بودن فکر کرد.
خاتمی ادامه داد: فیلم شهر موش‌ها احساسات دوستی با یکدیگر و متحد بودن دربرابر دشمنان را در کودکان رشد می‌دهد و این امر پسندیده‌ای است. به همین دلیل ما باید به سمت سینمایی برویم که مخاطبش کودک باشد و برای کودکان ساخته شود. ما باید فرزندانمان را تربیت کنیم که برای آینده و کشور مفید باشد.
فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس فیلم شهر موش‌ها نیز به طنز گفت: یک شایعه‌ای در بین اهالی سینما وجود دارد که هیچ فیلمنامه نویسی با برومند دو بار کار نمی‌کند. اما من دو دهه است که با برومند کار می‌کنم. وی بسیار سختگیر است و نگارش این فیلمنامه نیز بسیار سخت بود و سختی آن نیز بیشتر از نگارش یک فیلمنامه سریال ۴۰ قسمتی بود. به نظر من سینمای من یک مرد دارد و آن هم مرضیه برومند است.
وی ادامه داد: برومند سرانجام بر تردید ۳۰ ساله خود غلبه کرد و از مهرماه ۹۰ ما نگارش فیلمنامه را شروع کردیم این قصه اولیه در ۱۰ صفحه نوشته شد و این نگارش ادامه دارد و شاید به ۱۲۰۰ صفحه نیز برسد. البته بخشی از این فیلم پاسوز تصمیمات شمقدری و سجادپور شد.
توحیدی با اشاره به راه برون رفت سینمای ایران از مشکلات توجه به بخش خصوصی است، گفت: امروز دوران تازه‌ای در سینما شروع شده است و باید سینمای ایران به بخش خصوصی توجه کند. زیرا سینمایی ملی است که دستش در جیب تماشاچی باشد.
محسن شاه ابراهیمی طراح دکور نیز گفت: این دکور ۴ ماه کار کار‌شناسی و ساخت برده است و در سوله‌ای در متراژ ۱۵۰۰ متر توسط ۴۰ نفر ساخته شده است.
جعفر عروجی مدیر تولید نیز گفت: از اوایل سال ۹۱ من در این پروژه حضور دارم و ساخت عروسک‌ها با تمام سختی آغاز شد. همچنین مرحله پیش تولید فیلم قرار بود با حضور ۱۰۰۰ نفر باشد اما امروز ۲۵۰۰ نفر در تولید حضور دارند و در ۴ سوله کار می‌کنند و بیش از ۲۳۰ قرارداد منعقد شده است.
وی با اشاره به هزینه‌های این فیلم گفت: برآورد اولیه این فیلم ۲ میلیارد تومان بود اما هزینه ساخت آن امروز ۶ میلیارد می‌شود. آن قدر که من برای هزینه‌ها به حکمت و سرتیپی جواب داده‌ام تصور نمی‌کنم مسئولان سینمایی بابت بودجه دولتی جواب داده باشند.
منیژه حکمت تهیه کننده فیلم نیز گفت: ما روزهای سختی را تحمل کردیم اما از مسئولان ارشاد حتی یک خسته نباشید نیز دریافت نکردیم امروز نیز با وجود دعوت رسمی اما هیچ کدام از مسئولان ارشاد حضور پیدا نکردند.
وی همچنین گفت: در ساخت و طراحی دکورهای این فیلم به فرهنگ و هنر و معماری سرزمین ایران توجه شده است.
حکمت با تشکر از حامیان مالی این فیلم گفت: امیدوارم به جایی برسیم که سینمای مستقل بدون احتیاج به باید‌ها و نباید‌ها پیش برود و من از اهالی مطبوعات برای حمایت از سینمای مستقل سپاسگزارم.

وی خطاب به ایوبی گفت: ما سینماگران ویژه هستیم اما از دوستان ویژه شما نیستیم. ما ویژه ایم زیرا با مردم و کودکان این سرزمین همراه هستیم. اما شما حتی یک خسته نباشید نیز نگفتید در حالی که ما شهر موشها را می سازیم تا چراغ سینمای کودک روشن بماند.

علی سرتیپی تهیه کننده دیگر فیلم گفت: امروز باید آشتی صنعت وسینما را تبریک بگوییم. امیدوارم این فیلم پر بیننده‌ترین فیلم در زمان اکران شود واز کسانی که این فضا به وجود آورده‌اند سپاسگزارم.
مرضیه برومند کارگردان فیلم نیز گفت: من امروز کار سختی را در پیش رو دارم من ۳۰سال پیش اگر شهر موش‌ها را ساختم کسی از من توقعی نداشت ضمن آنکه جوان‌تر بودم. اما امروز هم در آستانه کلید زدن بخش دوم فیلم باید از تهیه کنندگانی که از ما حمایت کردند قدردانی کنم.
برومند با انتقاد از کسانی که می‌گویند فیلم شهر موش‌ها سفارشی است، گفت: مدتی است که من در بعضی رسانه‌ها می‌بینیم که گفته می‌شود شهر موش‌ها را به سفارش رژیم صهیونیستی ساخته‌اند. من اگر بخواهم کار سفارشی کنم در کشور خودم کار می‌کنم نه جای دیگر. این حرف‌ها فقط از یک ذهن بیمار می‌آید و امیدوارم خدا شمارا شفا دهد.
وی ادامه داد: من امروز در ۶۳ سالگی مانند شیر ایستاده‌ام و امروز اگر این فیلم را می‌سازم بخشی از آن به دلیل ادای دین و وظیفه‌ای است که به جوانانی می‌دانم که امروز به نمایش‌های عروسکی علاقه دارم.
برومند افزود: شهر موش‌ها و مدرسه موش‌ها مرهون دوستان گذشته من است و من امروز این فیلم را به احمد بهبهانی، رضا ژیان، و کامبیز صمیمی مفخم تقدیم می‌کنم.

در ادامه این مراسم از حمایان مالی فیلم شهر موشها، بانک گردشگری، شرکت مینو، شرکت های وب، شرکت تاژ، شرکت کرمان خودرو با اهدائ لوح تقدیر تشکر شد.
مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم شهر موشهای ۲ بسیار گسترده و با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از عموم مردم ساعت ۱۹ شب آغاز شد و تا ساعت ۲۳ ادامه داشت: در این مراسم علاوه بر عوامل و دست اندرکاران فیلم افرادی همچون سروش صحت، مرتضی احمدی، ایاذی، بابک کریمی، بهناز جعفری، حبیب اسماعیلی، سعید خانی، محمدرضا صابری حضور داشتند.
اجرای این مراسم را دو عروسک فیلم شهر موش‌ها برعهده داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز