خبرگزاری کار ایران

شهردار و رئیس شورای شهراصفهان به جشنواره فیلم کودک پیام دادند

کد خبر : ۱۱۰۷۸۹

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

ایلنا: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید تمام تلاش خود را در راستای معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، ‌تاریخی، هنری و تفریحی اصفهان به میهمانان داخلی و خارجی بکارگیرند.

به گزارش ایلنا رضا امینی در بازدید از ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بازگشت این جشنواره به اصفهان را به فال نیک گرفت و افزود: مسئولان باید تمام توان خود را برای شناسایی ظرفیت‌های اصفهان به میهمانان داخلی و خارجی این جشنواره بکارگیرند.


وی به شرایط جغرافیایی موجود دراصفهان اشاره کرد و افزود: آنچه بیشتر از تمام عوامل موجود در شهر اصفهان باعثتفاخر شهروندان و مسئولان این شهر می‌شود شرایط جغرافیایی این شهر است که البته متاسفانه در حال حاضر به دلیل برخی از بی‌مهری‌ها شرایط خوبی را ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خشکی زاینده‌رود را بزرگ‌ترین معضل کنونی اصفهان دانست و گفت: مسئولان برگزاری این جشنواره باید تمام تلاش خود را در راستای معطوف کردن ذهن میهمانان ملی و بین‌المللی به این رودخانه بکارگیرند به طوریکه این جشنواره را راه نجاتی برای نجات زاینده‌رود قرار دهند.
وی برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهر به مردم دنیا دانست و ادامه داد: این جشنواره هم‌چنین می‌تواند بستر مناسبی را برای ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان ایجاد کند.
امینی اصفهان را مهد هنر و فرهنگ جهان اسلامی اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره بیست و هفتم در این شهر موجب ارتقای سطح کیفی تولیدات هنر هفتم در حوزه کودک و نوجوان خواهد شد.
وی در خصوص حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان از مسئولان برگزاری این جشنواره گفت: شهرداری و شورای شهر متولی برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و رفاهی شهروندان هستند و اجرای برنامه‌هایی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در حوزه فعالیت‌های این نهاد است.

همچنین شهردار اصفهان در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: جشنواره کودک بخشی از هویت فرهنگی شهر اصفهان و در این دوره نیز دفتری دیگر از جنس تلاش شورانگیز و شادی‌آفرین گشوده می‌شود.

در پیام شهردار اصفهان به جشنواره کودک آمده است: با نام و یاد پروردگاری سخن آغاز می‌نماییم که بخشایش‌گر، مهربان، حکیم و توانا است آنکه هر آنچه در زمان و مکان است همه در اختیار وجود کبریایی اوست پس با نام ذات اقدس الهی می‌گشاییم دفتری دیگر از جنس تلاش شورانگیز و شادی آفرین را. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم‌اکنون خود را بخشی از هویت فرهنگی شهر اصفهان نموده است تا همواره نام این رویداد عظیم فرهنگی با نام شهر گنبدهای فیروزه‌ای در هم آمیزد و تجلی رویا در هنر را به زیبایی به منصه ظهور گذارد. این کاروان شادی در احاطه پرواز پروانه‌هایی است که سمبل و نماد این مراسم هستند تا ارمغانی باشد از نشاط و هیجان در روزهایی زیبا و دلنشین.


در پیام دکتر سیّد مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان آمده است: برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال به نام مبارک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نام گرفته، برگ زرین دیگری است بر شاخسار دشت فرزانگی ایران زمین که هر ساله به میمنت تلاشی صادقانه و خالصانه برگزار می‌شود تا غریو شادی کودکانه، نوای برخاسته از دل‌های بی‌ریایی باشد که بر قلب‌ها همچو نسیمی دلنواز دست محبت می‌کشد. این شکوه شورانگیز با همتی وصف ناشدنی و با هنرمندی‌های بی‌پیرایه و شاخصی که از سر ذوق و توانایی پدید می‌آید، به ثمر می‌نشیند تا همواره در جام جهان و در روح زمان جاودانه بماند. امیدوارم که این جشنواره سر آغاز فصلی نوین از اندیشه‌هایی باشد که زیبایی‌های هنر و هنرمندی در تار و پود فرهنگ را به روشنی متجلی نماید.


در ادامه این پیام آمده است: اینجانب برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مهرماه ۱۳۹۲ در شهر آب و آیینه، اصفهان را امری نیک می‌دانم و حضور میهمانان داخلی و خارجی در این مراسم را که با شعار حمایت از کودکان درگیر جنگ برگزار می‌شود، گرامی می‌دارم. آرزومندم که این ایام همواره سرشار از خوشی و شادکامی برای همگان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز