خبرگزاری کار ایران

انتقاد هاشمی به حضور شورجه در شورای پروانه ساخت؛

تندروها جز با تمامیت‌خواهی عطش‌شان سیراب نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۰۱

شورجه در بازگشایی خانه سینما در روزگار پایانی دولت دهم می‌کوشید تا با سنگ‌اندازی و ایجاد مانع و نیز صنف‌سازی ادامه حیات بزرگ‌ترین نهاد صنفی برآمده از انقلاب اسلامی(خانه سینما) را منتفی کند.

ایلنا: محسن هاشمی؛ کارشناس مدیریت فرهنگی و مشاور محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) درباره انتصاب جمال شورجه در شورای پروانه ساخت؛ متنی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل این یادداشت که نسخه‌ای از آن در اختیار ایلنا؛ قرار گرفته، به این شرح است:

حضور یک کارگردان… از اتاق فکر دولت پیشین به عنوان نماینده سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید، ناسپاسی در برابر رای مردم است.

نشت سیاهه اسامی شورای صدور پروانه فیلمسازی و حضور یک نفر از تئوریسین‌ها و اتاق فکر مدیریت سینمایی نا‌کارآمد دولت دهم در میان این اسامی، شگفتی ناظران سینمایی را برانگیخت.

نام جمال شورجه در ترکیب شورای صدور پروانه ساخت آنهم از کسانی که در این چهار سال گذشته به عنوان عضو فعال و موثر در اتاق فکر مدیریت ناکارآمد تیم شمقدری بوده اصلا برازنده مدیران فرهنگ دولت تدبیر و امید نیست.

دولتمردان دولت تدبیر و امید فراموش نکنند با خون دل و چند سال شکیبایی و رنج مردمی بر سر کار آمدند که اینک تنها انتظارشان از این دولتمردان وفاداری و پایمردی در برنامه‌های اعلامی ریاست محترم جمهور است. همان‌هایی که در کارزار انتخاباتی خردادماه مطرح شد و مورد استقبال مردم به ویژه تحول خواهان قرار گرفت… البته که ما به اعتبار پایبندی به اصل کرامت انسانی از آموزه‌های نبی گرامی‌مان و نیز حقوق بشر به زندگی محترمانه و آبرومندانه همه و ازجمله آنان نیز علاقمندیم اما بنا نیست این گروه در این دولت نیز بر صدر نشینند و چون گذشته با تفکرات‌شان قیچی در دست افکار و ایده‌های نواندیشان و تحول خواهان را قلع و قمع کنند.

چنانچه دکتر ایوبی؛ رئیس سازمان سینمایی؛ تصور می‌کند با دادن سهمی به اینان، امکان انجام کار بدون دغدغه را خواهد داشت، بسی در اشتباهند. چراکه تجربه سی ساله انقلاب ثابت کرده است این تندروهای به اصطلاح اصولگرا جز با تمامیت خواهی عطش‌شان سیراب نمی‌شود. و از همین زوایه نیز به اقدامات تخریبی برای نابودی سینما مبادرت خواهند کرد.

جمال شورجه از میان همین اصولگرایان تندروبار‌ها و بار‌ها خانه سینما را به اتهامات واهی و بی‌اساس(هم چون لانه جاسوسی) متهم کرده است. همو بود که در بازگشایی خانه سینما در روزگار پایانی دولت دهم می‌کوشید تا با سنگ‌اندازی و ایجاد مانع و نیز صنف‌سازی ادامه حیات بزرگ‌ترین نهاد صنفی برآمده از انقلاب اسلامی(خانه سینما) را منتفی کند. به گزارش جعفری جوزانی نماینده دولت دهم در شورای بررسی و اصلاح اساسنامه خانه سینما؛ او و طالبی پس از قبول و توافق بر اساسنامه با عهدشکنی خواستار افزودن تغییراتی دیگر شدند.

نگاه دولت حداکثری برخلاف باور جناب دکتر روحانی در باور به دولت حداقلی، در اندیشه وی چنان قوت دارد که می‌گوید: سینماگران برای هر اقدامی از اداره نظارت مجوز بگیرند. جمله‌ی: خانه سینما باید زود‌تر بسته می‌شد؛ نیز از دیگر اظهارات فاتحانه وی پس از بسته شدن در‌های خانه سینماگران به فرمان مرشدشان جواد شمقدری در آن سال‌های سختی و عسرت است. ‌‌ همان اقدام ناشایستی که هزینه زیادی برای نظام داشت تا همفکرانشان آسوده خاطر آن کنند با بیت‌المال که خود می‌خواهند. مگر می‌شود در دولتی که رئیس جمهور آن به واگذاری امور به اصناف اعتقاد و باور دارد و خانه سینما را می‌گشاید، نماینده‌ای برآید که خلاف همهٔ این‌ها نظر داشته و عمل کرده و خود برای تثبیت سیاست‌های نا‌کارآمد آن دولت بسیار کوشیده است؟

جمال شورجه همانی است که برای تهدید نمایندگان خانه سینما به شورای پروانه ساخت راهش دادند و شورا را به جای پنج نفر بر خلاف آیین نامه با هفت نفر(در زمان علیرضا سجادپور از دیگر مدیران سینما) یک سویه اداره می‌کردند.

آقای دکتر ایوبی اینگونه انتصابات نشانه خوبی برای سینماگران و فعالان سینما نیست. به کارگماری کسانی که با سخنان کذب برای رسیدن به اهدافشان کوشیده‌اند، برازنده پاسداری از رای اعتماد مردم نیست. آقای دکتر ایوبی توصیه می‌کنم با جستجویی ساده در فضای مجازی به صحت ادعا‌های نگارنده درخصوص نگاه و عملکرد این گزینه بنگرید تا شاید مانع دریافت کارت زرد از سوی مراقبان و ناظران سینمایی شوید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز