خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

سینما در دیپلماسی دولت تدبیر و امید نقش مهمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۳

زمانی که همه راه‌ها بر روی ما بسته بود ترییون سینما در جشنواره‌های بین المللی پیام صلح و عشق و محبت مردم ایران را به جهان رساند.

ایلنا: حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) معتفد است: جشنواره فیلم کوتاه از مرز سن جوانی گذشته و به ۳۰سالگی رسیده که در این مدت جوانان این مرز و بوم آثار زیبای خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوبی که مراسم افتتاحیه سی امین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران سخن می‌گفت، افزود: بنده به ذوق و علاقه و استعداد جوان ایرانی باور قلبی دارم و معجزه این ذوق واستعداد را در همایش‌ها و برنامه‌های بین المللی در مقایسه با جوانان دیگر دیدم و تحسین گفتم. امیدواریم که کارهای زیبای جوان ایرانی نه تنها در ایران بلکه در جهان تشنه فرهنگ وهنر ایرانی دیده شود.

وی ادامه داد: باید به عنوان یک خادم بتوانیم سهم اندکی در شناسایی و پرورش استعدادهای جوان داشته باشیم و بتوانیم فرصتهای بیشتری را برای شما جوانان فراهم کنیم.

رئیس سازمان سینمایی ضمن تشکر از برگزارکنندگان و داوران و هنرمندانی که در جلسه حضور داشتند، خطاب به هیات داوران بخش بین الملل به زبان فرانسوی و انگلیسی به دلیل نبود مترجم؛ عذرخواهی کرد و از آن‌ها برای حضور در جلسه تشکر کرد. تشکر و عذرخواهی حجت الله ایوبی از هیات داوران بخش بین الملل با تشویق حضار همراه بود.

ایوبی بعد از آن با خواندن شعری از خیام از میزبانان مراسم تشکر کرد تا حضار با طبع شاعرانهٔ رئیس سازمان سینمایی نیز آشنا شوند.

رئیس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد که جشنوراه برای جشنواره نباشد و ادامه داد: البته جشنواره فیلم کوتاه ازجمله جشنواره‌هایی است که به دلیل اینکه از اقوام مختلف ایران و از مناطق مختلف کشور در آن حضور دارند، از جشنواره‌های خوب و طبیعی است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم جشنواره‌ها برای جشنواره‌ها نباشد بلکه برای ارتقای سینمای ایران برگزار شود.

ایوبی ضمن اشاره به دیدار خود با قائم مقام فرهنگی روسیه در جریان افتتاح هفته فرهنگی روسیه ادامه داد: بنده در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در کشور به آن‌ها گفتم که ایرانیان آموختند که چگونه با زبان سینما با مردم جهان سخن بگویند.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه با اشاره به اینکه ایرانیان از طریق زبان سینما با جهانیان سخن می‌گویند، گفت: بنده به عنوان یکی از علاقمندان سینمای پرافتخار ایران معجزه سینمای ایران را دیدم و زمانی که همه راه‌ها روی ما بسته بود؛ ترییون سینما در جشنواره‌های بین المللی پیام صلح و عشق و محبت مردم ایران را به جهان رساند.

وی در ادامه افزود: امروز هم که ما می‌خواهیم با زبان دیگری با جهان سخن بگوییم و پیام صلح دوستانه خود را به دنیا منتقل کنیم؛ من مطمئن هستم که سینما در دیپلماسی عمومی دولت تدبیر و امید می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کشور ایفا کند و من یقین دارم سینما گران دلسوز هم در این برهه حساس و تاریخی این نقش خود را ایفا خواهند کرد.

ایوبی ادامه داد: بنده تلاش خواهم کرد هرگز سینماگر و سینمای ایرانی کوچک شمرده نشود و امیدواریم روزهای سختی را که گاهی برسینما گران آمد؛ در مقاطع مختلف رفت هرگز تکرار نشود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که سینمای جوان پله‌ای برای رسیدن به نامهای بلند باشد. او گفت: امیدواریم که این دوستانی که خاستگاه خود را فراموش نکنند و تجارب خود را در اختیار سینمای جوان کشور قرار دهند و همچنین از مدیریت سینمای جوان می‌خواهم که انقطاع بین نسل‌ها ایجاد نشود وحتما با کسانی که از سینمای کوتاه پرکشیدند و نامشان بلند شد؛ ارتباط داشته باشند و از آن‌ها هم در بحثمدیریت این سینما در عالیترین سطوح و به عنوان مشاوران و به عنوان کارگاه‌های حرفه‌ای و آموزشی استفاده کنند.

رئیس سازمان سینمایی درانتهای سخنانش گفت: بنده سینمای جوان را جایی برای آموزش می‌دانم و لااقل به خاطر شغل معلمی خود هم که شده مطمئن باشید سینمای جوان در برنامه‌هایی که آن را سینمای امید می‌نامم برای سالهای پیش رو انشاالله جایگاه والایی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز