خبرگزاری کار ایران

واکنش حمیدنژاد به صحبت‌های آقامحمدیان:

مقایسه فیلم " آناهیتا " با " لاله " مغلطه است

کد خبر : ۱۱۵۵۷۱

مرکز گسترش فقط در فیلم آناهیتا به اندازه ۴۹ درصد مشارکت کرد و ۵۱ درصد باقی مانده را خود ما پرداخت کردیم. مبلغی که مرکز به ما داد بدون کسر مالیات و با متمم اضافه شده ۲۴۵ میلیون تومان بود نه ۳۷۰ میلیون تومان.

ایلنا: شب گذشته(۳ آبان) در برنامه هفت سینمایی درباره فیلم سینمایی لاله بین شفیع آقامحمدیان و طباطبایی‌نژاد مناظره‌ای درگرفت و در این بین نامی نیز از فیلم آناهیتا به میان آمد.

عزیز الله حمیدنژاد(کارگردان فیلم لاله) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به سخنان دیشب آقامحمدیان درباره فیلم لاله گفت: در زمان ساخت فیلم به دلیل موضوعی که فیلم آناهیتا داشت و قرار بود تصاویر میکروسکوپی از واکنش مولکول‌های آب تهیه شود و بحثشعورمند بودن مولکول‌ها و هستی در فیلم مطرح شود، موضوع فیلم جذاب بود. به گونه‌ای که حتی در خارج از کشور نیز در این باره فیلمی ساخته نشده بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در آن زمان در بحثفیلم‌های تجربی قرار بود که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فیلم‌هایی ساخته شود و حتی قرار بود ۵ فیلم توسط کارگردان‌هایی ساخته شود که تاکنون چند فیلم دیگر ساخته‌اند.

حمیدنژاد افزود: فیلم آناهیتا با بازیگر حرفه‌ای و عوامل حرفه‌ای ساخته شد و برخلاف آنچه که گفته می‌شود مرکز گسترش فقط در این فیلم به اندازه ۴۹ درصد مشارکت کرد و ۵۱ درصد باقی مانده را خود ما پرداخت کردیم. مبلغی که مرکز به ما داد بدون کسر مالیات و با متمم اضافه شده ۲۴۵ میلیون تومان بود نه ۳۷۰ میلیون تومان.

وی ادامه داد: این فیلم درسال ۸۸ ساخته شد و بعد از ساخت مرکز در زمان اکران هیچ کمکی نکرد و فقط‌‌ همان درصدی را که متعهد شده بود به ما پرداخت.

حمیدنژاد با انتقاد از مقایسه این فیلم با فیلم لاله گفت: این دو فیلم اصلا ارتباطی به هم ندارند من کاری به فیلم لاله ندارم اما از فیلم آناهیتا کاملا دفاع می‌کنم زیرا با کمترین بودجه تجربه خوبی را وارد سینمای ایران کرده اما اینکه امروز گروهی این فیلم را با فیلم لاله مقایسه می‌کنند مغلطه است.

وی ادامه داد: من هرگز نمی‌خواستم پاسخ بدهم اما باید از فیلم دفاع می‌کردم و اسناد کمک به فیلم نیز موجود است که در صورت نیاز منتشر می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز