خبرگزاری کار ایران

اسدالله نیک نژاد:

مسائل فیلم لاله از کریستال شفاف‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۳۴

۶میلیارد برای فیلم هزینه شده و فقط ۲۰درصد فیلم باقی مانده است. اگر از ساخت فیلم جلوگیری شود؛ باید به مردم پاسخ داده شود. اگر فیلم را ادامه ندهیم؛ وضعیت پرداخت خسارت با چه کسی است؟!

ایلنا: اسدا لله نیک‌نژاد(کارگردان فیلم لاله) معتقد است؛ وضعیت فیلم لاله از کریستال شفاف‌تر است و تاکنون ۶ میلیارد برای این فیلم هزینه شده و ۸ درصد فیلمبرداری انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نیک‌نژاد که بعد از مدت‌ها سکوت خد را شکسته است درباره روند ساخت این فیلم گفت: من زمانی که در آمریکا بودم دیدم که به ناحق علیه کشور و مردم من حرف زده می‌شود و قضاوت می‌شود. من دنبال راهکاری بودم که خدمت به مردم ایران انجام دهم. من در آمریکا هم دفتر داشتم و هم استودیو دارم و می‌خواستم که به مردم کمک کنم.
وی ادامه داد: ابتدا می‌خواستم زندگی مکرم قنبری خانم نقاشی را که در شمال زندگی می‌کند و علارغم بی‌سوادی توانسته است موفق شود را بسازم اما حرف‌های رئیس جمهور درباره هولوکاست باعثرنجش یهودیان شد و امکان ساخت پیدا نکرد بعد با داستان لاله صدیق آشنا شدم و می‌خواستم با این داستان ترقی و رشد جامعه خودم را نشان دهم. قرار شد ابتدا در پارامونت و برادران وارنر فیلم را بسازم اما بعد که فیلمنامه را می‌خوانند متوجه می‌شدند که این فیلمنامه با نگاه آن‌ها با ایران تفاوت دارد و لذا مخالفت می‌کردند.
وی که در برنامه هفت سینمایی شب گذشته(۱۰ آبان) در این برنامه حضور پیدا کرده بود، افزود: با دوستان قدیمی خودم در ایران تماس گرفتم. از یکی از دوستان من که از مدیران قبلی تلویزیون بود و در نیویورک بود کمک گرفتم. بعد احمدی‌نژاد آمد امریکا و در ضیافت شامی که برقرار شد؛ من دعوت شدم. شمقدری را در آن مهمانی دیدم و با او صحبت کردم و بعد پروژه به فارابی منتقل شد و خوانده شد. طرح توجیه اقتصادی و یک قرارداد ۲۰ صفحه را به فارابی دادم و فارابی بعد از یک ماه نظر خودش را اعلام کرد.
وی ادامه داد: در تاریخ اول اگوست آمدم تهران و توافقنامه امضا شد. میرعلایی قرارداد را امضا کرد. قرار بود که پیش پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان را به من بدهند که من چک می‌دهم و مدرک هم می‌دهم. بعد در تهران دفتر گرفتم و کار تولید آغاز شد.
نیک‌نژاد ادامه داد: بعد به آمریکا می‌روم تا تولید را در آنجا نیز همزمان شروع کنم. بعد از تحریم‌ها قرار شد که شرکت نور که مال من بود و در آمریکا است؛ فعالیتی نکند لذا قرار بود من در کانادا شرکتی را ثبت کنم و فیلمنامه در کانادا ثبت شود و بعد همکاری شروع شود.
وی با اشاره به مالکیت فیلم گفت: مالکیت فیلم برای مرکز گسترش است اما حق مالکیت با حق کپی رایت تفاوت دارد.
وی ادامه داد: قرار بود نقش مربی لاله را رابرت دنیرو بازی کند. مدیر دنیرو اعلام کرد که ۲ میلیون دلار برای ۲۴ روز می‌خواهد و نصف آن را ابتدا می‌گیرد و نصف بعدی را هم آخر فیلم می‌گیرد.
۱۵ نیک‌نژاد افزود: این همکاری میسر نشد لذا من در لندن دنبال بازیگر می‌گشتم اما در تهران دفتر ما را تعطیل کردند.
وی با انتقاد از رقم دستمزدهایی که برای بازیگران گفته می‌شود؛ افزود: اینکه گفته می‌شود قرار داد نیکی کریمی ۱۰۰ میلیون تومان است؛ درست نیست.
نیک‌نژاد با اشاره به بودجه فیلم گفت: ۶ میلیارد برای فیلم هزینه شده است و فقط ۲۰درصد فیلم باقی مانده است و اگر از ساخت آن جلوگیری شود؛ باید به مردم پاسخ داده شود. من با افتخار می‌خواهم برای مردم فیلم بسازم. این سوال را می‌پرسم که اگر فیلم را ادامه ندهیم وضعیت پرداخت خسارت با چه کسی است؟!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز