خبرگزاری کار ایران

گلایه‌های کارگردان فیلم آزادراه:

فیلمسازی که عضو هیچ گروهی نباشد؛ در مناسبات گم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۴۳

برای اینکه فیلمساز بتواند از بیلبوردهای شهری استفاده کند یا باید پول خوبی داشته باشد یا دوستی در شهرداری / ارشاد آن زمان اعلام کرد فیلم باید ممیزی شود ولی فیلم بعد از دو سال بدون هیچگونه ممیزی نمایش داده می‌شود.

ایلنا: فیلم سینمایی آزادراه به کارگردانی عباس رافعی سرانجام بعداز دو سال درحالی اکران شده که نه تنها از تبلیغات محروم است بلکه حتی اجازه نصب بیلبورد را نیز ندارد.
عباس رافعی(کارگردان فیلم آزادراه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام این مطلب افزود: در سینمای ایران باید حتماً عضو یکی از گروه‌ها باشیم و وقتی فیلمسازی در هیچ گروهی حضور نداشته باشد؛ طبیعتاً گم می‌شود و راه به جایی نمی‌برد.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای این فیلم در جشنواره بوجود آمده بود، گفت: من در سال ۹۰ به دلیل سیاست‌های غلط جواد شمقدری از حضور در این جشنواره انصراف دادم و نامه‌ای را نیز ارسال کردم که فقط خبرگزاری ایلنا آن را منتشر کرد. البته بعد نیز به من اعلام شد که باید چند سکانس از فیلم حذف شود ولی از آنجاکه مخالف این امر بودم؛ مقاومت کردم و ارشاد نیز جلوی اکران فیلم را نیز گرفت.
رافعی با انتقاد از سیاست‌های سجادپور و میرعلایی در دوران شمقدری گفت: درحالیکه بنیاد سینمایی فارابی به فیلم‌های دیگر کمک‌های بسیاری می‌کند و حتی برای دادن نگاتیو از آن‌ها چک ده ماهه می‌گیرد و تا ده ماه هیچ پولی از آن‌ها نمی‌گیرد؛ زمانی که می‌خواست به فیلم ما کمک کند اعلام کرد که باید‌‌ همان روز وجه نقد نگاتیو‌ها را به حساب فارابی بریزیم و الا به ما نگاتیو نمی‌دهد. من که مجبور بودم فیلم را شروع کنم مبلغ کل نگاتیو‌ها را به صورت نقد به حساب فارابی واریز کردم.
وی ادامه داد: سجادپور نیز به دلیل آنکه من فیلم را از جشنواره فیلم فجر در سال ۹۰ خارج کرده بودم؛ با من مخالفت کرد و اجازه اکران فیلم را در طی دو سال نداد.
وی با اشاره به سکانس‌هایی که بدون هیچ دلیلی باید حذف می‌شد، افزود: شخصیت اصلی فیلم یک روحانی است که به سینما و ادبیات علاقمند است اما به دلیل اصرار خانواده وارد حوزه علمیه شده است و همچنان در حوزه علمیه؛ سینما را دنبال می‌کند و فیلم نگاه می‌کند. مسئولان ارشاد معتقد بودند که باید نماهایی که در آن فرد روحانی فیلم نگاه می‌کند حذف شود اما ما نپذیرفتیم.
رافعی افزود: پافشاری آن‌ها و مقاومت ما باعثشد تا نمایش فیلم دو سال عقب بیفتد اما سرانجام توانستیم این فیلم را امسال بعد از دو سال بدون هیچگونه ممیزی نمایش بدهیم. هرچند زمان مناسبی برای اکران نبود اما مجبور بودیم که در این زمان اکران کنیم.
وی ادامه داد: پخش کننده فیلم علی‌رغم تلاش‌های خود به دلیل محدودیت زمانی و همچنین نزدیک بودن جشنواره فیلم فجر فرصت دیگری برای اکران فیلم نداشت و از آنجا که خود من امسال با فیلم فصل فراموشی فریبا در جشنواره حضور دارم، نمی‌خواستم که فیلم آزادراه نیز در جشنواره حضور داشته باشد لذا چاره‌ دیگری نداشتم.
رافعی با اشاره به محروم بودن فیلم از تبلیغات و بیلبورد شهری گفت: برای اینکه یک فیلمساز بتواند برای فیلم خود از بیلبوردهای شهرداری استفاده کند یا باید پول خوبی داشته باشد یا رابطه و دوستی در شهرداری داشته باشد. لذا ما که دوستی با شهرداری نداشتیم و پولی نیز برای اجاره کردن بیلبوردهای شهری نداشتیم؛ نتوانستیم از تبلیغات شهری استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تیزرهای تلویزیونی ما نیز بسیار محدود پخش می‌شود و به دلیل آنکه پول خوبی برای بخش تیزر نداریم فقط توانستیم ۲۰ بار تیزر فیلم را آن هم هر کدام به مدت ۳۰ ثانیه پخش کنیم که برای این ۲۰ بار صدا و سیما ۱۵ میلیون تومان از ما پول گرفت هر چند بعد ده نوبت نیز به صورت اضافه برای ما پخش کرد.
رافعی درباره میزان استقبال مخاطبان گفت: پخش کننده فیلم اعلام کرده است که با توجه به فیلم‌های دیگری که این روز‌ها اکران شده میزان استقبال مخاطبان از فیلم خوب بوده است. هر چند من امروز مجبورم که از این میزان فروش راضی باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز