خبرگزاری کار ایران

در جلسه کار گروه سینمای خانگی با ایوبی چه گذشت؟

ساداتیان: بزرگترین مشکل شبکه نمایش خانگی؛ قاچاق است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۷۴

شبکه قاچاق فیلم‌ها، پخش فیلم از شبکه‌های ماهواره‌ای و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها ازجمله مباحثمطرح شده در جلسه فعالان شبکه نمایش خانگی با ایوبی بوده است.

ایلنا: در ادامه جلسات حجت‌اله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) با عوامل سینما پیرامون موضوع‌های مختلف، شب گذشته(۱۸ آبان) جلسه رئیس سازمان سینمایی با فعالان شبکه نمایش خانگی برگزار شد که نتیجه آن تشکیل کار گروه شبکه نمایش خانگی بود.

سیدجمال ساداتیان(تهیه‌کننده سینما) با اشاره به مثبت بودن جلسه دیشب گفت: در این جلسه اعضا دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح کردند و مشکلاتی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد؛ مطرح شد اما روی موضوع قاچاق فیلم‌ها تأکید جدی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مشخص شد که متأسفانه بیش از ۹۰ درصد سرمایه موجود در شبکه نمایش خانگی و فیلم‌هایی که در این شبکه عرضه می‌شود؛ از طریق قاچاق کالا و شبکه قاچاق سی دی‌ها به هدر می‌رود همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای و لس آنجلسی با پخش فیلم‌های سینمایی داخلی بدون اخذ مجوز و پرداخت حق پخش به شبکه نمایش خانگی ضرر می‌زند.

ساداتیان ادامه داد: مشکل دیگری که شبکه نمایش خانگی با آن مواجه است بحثدانلود غیرقانونی در سایت‌ها است که در داخل کشور مشکلات زیادی را برای شبکه نمایش خانگی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مشخص شد که این سه عامل کاملاً به سینما ضربه می‌زنند و باید راهکارهایی برای مهار آن پیدا شود. ایوبی نیز به عنوان رئیس سازمان سینمایی به سخنان ما کاملاً گوش داد و بعد از نظرات خود را بیان کرد.

ساداتیان افزود: ما معتقدیم که اگر نتوان مسئله قاچاق را به صفر رساند اما می‌توان با یک تمهید قضایی و همکاری نیروی انتظامی در یک دوره مشخص بیش از ۵۰ الی ۶۰ درصد قاچاق را از بین برد و مهار کرد. اگر این مسئله حل شود بزرگ‌ترین مشکل شبکه نمایش خانگی حل شده است و باعثمی‌شود که پولی که به شبکه قاچاق می‌رود به جیب تهیه‌کننده و سینما بازگردد.

وی ادامه داد: اگر چنین کاری صورت بگیرد تهیه کنندگان آسوده خاطر بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند به ساخت فیلم‌های بزرگ‌تر و بهتر فکر کنند.

نشست تخصصی بررسی وضعیت شبکه نمایش خانگی با دبیری محمدمهدی دادگو و با حضور حجت الله ایوبی و حضور فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، سید غلامرضا موسوی، سید جمال ساداتیان، محمد سعید قائی نجفی، حمید رضا نوروزی، محمد مهدی جعفری، محمود سلطانی، دکتر ابراهیم داروغه‌زاده، محمد رضا فرجی، محمد احسانی، محمد حیدری، عباس اسداللهی، محمود رضوی و سیدروح الله حسینی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز