خبرگزاری کار ایران

در سن ۸۷ سالگی؛

هوشنگ کاوه درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۵۲

هوشنگ کاوه، مدیر و مالک سابق سینما عصرجدید، مدیرعامل و سهامدار استودیو راما و تهیه کننده سینما درگذشت.

ایلنا: هوشنگ کاوه، پیشکسوت سینمای ایران، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، هوشنگ کاوه(مدیر و مالک سابق سینما عصرجدید، مدیرعامل و سهامدار استودیو راما و تهیه کننده سینما) دوشنبه، ۲۰ آبان دارفانی را وداع گفت.

هوشنگ کاوه اواخر دهه ۳۰ به عنوان مدیر برنامه سینما دنیا با هزار صندلی که از بهترین سینماهای تهران محسوب می‌شد مشغول به کارشد و در سال‌های ۱۳۴۰ - ۱۳۴۵ مدیریت گروه سینماهای مولن روژ را به عهده داشت.

وی متخصص در ساخت آنونس و تدوین و تغییر داستان و نیز دوبلاژ فیلم‌های خارجی مخصوصا هنگام ممیزی بود.

وی در سال ۱۳۷۳ دوره مدیریت سینما(که از قوانین جدید وزارت ارشاد بود) را طی کرد و در سال ۱۳۷۴ به عنوان پیشکسوت سینما در اولین دوره خانه سینما انتخاب شد. اولین دوره جشنواره منتقدان ایران نیز از هوشنگ کاوه تقدیر و تندیس ویژه خود را به وی اهدا کرده است. فعالیت‌های مرحوم کاوه تا سال ۱۳۸۸ ادامه داشته و سال‌های آخر حیات خویش را در آمریکا سکونت گزیده بود.

مراسم ترحیم زنده یاد هوشنگ کاوه، دوشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۷:۴۵ لغایت ۱۹:۱۵ در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز