خبرگزاری کار ایران

فیلم روز روشن در آرژانتین به نمایش در آمد

کد خبر : ۱۲۲۸۰۰

فیلم سینمایی «روز روشن» به کارگردانی حسین شهابی در جشنواره بین‌المللی ماردل پلاتای آرژانتین روی پرده رفت و در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد.

ایلنا: فیلم سینمایی «روز روشن» به کارگردانی حسین شهابی به تهیه کنندگی غلامرضا گمرکی در جشنواره بین‌المللی ماردل پلاتای آرژانتین روی پرده رفت و مورد توجه و تحسین رئیس این فستیوال قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، این فیلم روز گذشته در این جشنواره به نمایش درآمد و سپس نشست پرسش و پاسخ آن برگزار شد.

در این نشست خوزه مارتینیو رئیس فستیوال نیز حضور داشت که خطاب به شهابی چنین گفت: سینمای هنری ایران در تمام فستیوال‌های مهم دنیا تاثیر و نفوذ دارد. من واقعا از دیدن «روز روشن» لذت بردم. در این نشست همچنین پیرامون سینمای عباس کیارستمی و تاثیر وی در سینمای ایران بحثشد و شهابی در پاسخ به این سوال که کیارستمی چقدر بر سینمای ایران تاثیر دارد چنین گفت: تاثیر کیارستمی به جز ایران در سینمای جهان نیز دیده می‌شود.

«روز روشن» در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده است. در این جشنواره بین‌المللی ۵ فیلم کاندید دریافت آستور طلایی بهترین فیلم هستند و که نام فیلم‌سینمای «روز روشن» از سینمای ایران در بین این نامزد‌ها دیده می‌شود. همچنین حسین شهابی کاندیدای دریافت آستور نقره‌ای بهترین کارگردانی در این جشنواره شده است. همچنین بازی بازیگران این فیلم مورد توجه مخاطبان این جشنواره قرار گرفته است.

این فیلم برای اولین بار در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که مورد استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. شهابی به تازگی تازه‌ترین ساخته سینمایی خود را با عنوان «حراج» در شهر تهران کلید زده که در این فیلم کاملا از بازیگران تئا‌تر استفاده کرده است.

روز روشن جایزه بهترین فیلم جشنواره آستور طلایی آرژانتین را به دست آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز