خبرگزاری کار ایران

در جلسه سازمان سینمایی با سینماداران مطرح شد:

حمایت ۵۰ میلیون تومانی دولت برای دیجیتال شدن سینما‌ها

کد خبر : ۱۲۳۰۶۹

حمایت دولت از دیجیتال شدن سالنهای سینمایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد و در سالن‌های سینمایی بخش خصوصی به طور کامل و صد در صداست.

ایلنا: در جلسه صبح شنبه(۲ آذر) نمایندگان انجمن سینماداران و پخش کنندگان فیلم با مسئولان سازمان سینمایی، بر لزوم سریع روند دیجیتال شدن سیستم اکران تاپایان سال جاری تأکید شد.
به گزارش ایلنا، در این جلسه «محمد احسانی» معاون آثار و فعالیتهای سینمایی، با تأکید بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر طرح دیجیتال شدن سیستم اکران در کشور، از پشتیبانی و حمایت کامل وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و ریاست سازمان سینمایی در اجرای این طرح خبر داد.
در ادامه این جلسه، «علی سرتیپی» به نمایندگی از جامعه پخش کنندگان فیلم و از حاضران در جلسه با اشاره به اینکه اصل دیجیتال شدن سیستم اکران راهی است که قطعاً باید طی شود خواستار آسیب‌شناسی درست در اجرای این طرح از سوی مسئولین شد.
وی با تأکید بر اینکه متولی انجام این طرح نباید چندگانه باشد، خواستار تمرکز در اجرای طرح در یکی از مراکز وابسته به سازمان سینمایی شد.
سرتیپی با تأکید بر اجرای سریع این طرح به دلیل بار مضاعف مالی که در شرایط دوگانه بودن سیستم اکران بر تهیه کننده و پخش کننده دارد ضمن قول مساعد از سوی سینماداران و پخش کنندگان در همراهی در اجرای طرح خواستار سرعت بخشیدن در این امر شد.
همچنین «محمد قاصد اشرفی» رئیس انجمن سینماداران ضمن تقدیر از اصلی اجرای این طرح توسط دولت گفت: این طرح بسیار مفید و سازنده و در راستای اهداف عالی سینما است.
درادامه جلسه «مجید مسچی» رئیس موسسه سینماشهر با بیان اینکه عمده سینماهای کشور امکان شرکت در هزینه‌های اجرای این طرح را ندارند، گفت: سازمان سینمایی می‌بایست به عنوان حمایت کننده اصلی وارد میدان می‌شد و این حمایت نیز به طور کامل صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل مؤسسه سینماشهر با بیان اینکه حمایت دولت در اجرای این طرح تا سقف ۵۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد و در سالن‌های سینمایی بخش خصوصی به طور کامل و صد در صد خواهد بود؛ افزود: سینماهادر این طرح به دوبخش دولتی و خصوص تقسیم بندی شده‌اند که حمایت در سینماهای دولتی با فروش بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال۹۱ به نسبت هشتاد درصد دولت و بیست درصد سینمادار خواهد بود و در سینماهای دولتی با فروش کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان این نسبت به نود درصد به ده درصد خواهد بود. و در سینماهای بخش خصوصی نیز برای سینماهای دارای فروش بالای ۵۰۰ میلیون در سال نسبت ۹۰درصد دولت و ده درصد سینمادار فرض شده است و درسینماهای بخش خصوصی با سقف فروشی کمتر از ۵۰۰ میلیون در سال از پرداخت هزینه‌های تجهیز به طور کامل معاف شده‌اند؛ همچنین با حمایت سازمان سینمایی و مؤسسه سینماشهر به سینماهایی که یک یا دو سالن دارند در زمان تجهیز یک سری کامل لامپ و سینماهای دارای سه سالن و بیشتر دو سری لامپ به صورت رایگان داده می‌شود و هزینۀ تعویض لامپ در آینده نیز با تخفیف پنجاه درصد انجام خواهد گرفت.
«مجید مسچی» همچنین تأکید کرد که سینماهایی که با هزینه شخصی در گذشته نسبت به دیجیتال کردن سیستم اکران خود اقدام کرده‌اند هم شامل این حمایت خواهند شد.
در این جلسه «محمدقاصد اشرفی» رئیس انجمن سینماداران، «غلامرضا فرجی» نایب رئیس و «محمد رضا صابری» سخنگوی این سازمان به همراه «علی سرتیپی» از پخش کنندگان فیلم و «مرتضی شایسته» از تهیه‌کنندگان سینمای ایران به همراه «محمد احسانی»، «محمد رضا فرجی» و مهندس «مجید مسچی» حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز