خبرگزاری کار ایران

رقابت یازده مستندساز زن در جشنواره سینماحقیقت

کد خبر : ۱۲۳۲۲۶

از مجموع ۱۰۸ فیلمساز زن، ۱۱ مستندساز زن موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی این جشنواره شدند.

ایلنا: از مجموع ۱۰۸ فیلمساز زن که آثار مستند خود را به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت ارائه داده بودند، ۱۱ مستندساز زن موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی این جشنواره شدند.
به گزارش ایلنا، در بخش «مستند اجتماعی» جشنواره و از مجموع ۲۱ فیلم پذیرفته شده، ۵ فیلم «از ایران، یک جدایی»(آزاده موسوی)، «توران»(مریم نوری)، «زندگی روزمره یک خیابان»(سمانه مرتضوی)، «سفره»(سمیه اشتری) و «موکول به فردا»(بهناز عابدی، الهام نویدفر) از آثار مستندسازان زن است.
همچنین آزاده بی‌زار گیتی و زهرا مشتاق با فیلم‌های «سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد» و «روایت مریم» و موضوعاتی از قبیل بمباران شیمیایی سردشت و مشکلات جانبازان، در بخش مستند «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» شرکت دارند.
لیلا خلیل‌زاده با «پرتره فیلمساز» که مستندی ۵۲ دقیقه‌ای درباره محمدرضا اصلانی است و گل اندام صفری هم با مستند «خان آخر»، در بخش «مستند پرتره» هفتمین دوره جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» حضور دارند.
مهوش شیخ الاسلامی هم با آخرین فیلم مستندش «برد شیر» در بخش «مستند قوم‌شناسی» حضور دارد. در این بخش فیلم دختران همین چهارشنبه بی‌زمستان(سپیده برنجی) هم پذیرفته شده است.
هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز