خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

شورای حمایت از پخش کنندگان سینما تشکیل می‌شود

کد خبر : ۱۲۴۰۰۶

در جلسه کانون پخش کنندگان سینمای ایران با ایوبی قرار شده است تا شورای حمایت از پخش در سینمای ایران تشکیل شود و نقش پخش کنندگان در هنگام صدور پروانه ساخت پررنگ‌تر شود.

ایلنا: کانون پخش کنندگان سینمای ایران با حجت الله ایوبی ریئس سازمان سینمایی دیدار کردند.

حبیب اسماعیلی(عضو کانون پخش کنندگان سینمای ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تایید این مطلب درباره مباحثی که در این جلسه مطرح شد، گفت: این دیدار دو ساعت به طول کشید و در آن درباره مشکلات پخش فیلم در ایران بحثو تبادل نظر شد و مظلومیت‌های که پخش از دیرباز با آن مواجه بود بررسی شد.

وی ادامه داد: در جلسه مطرح شد که تمام بخش‌های سینمای ایران متولی مشخصی دارد اما پخش فیلم تاکنون متولی مشخص و حامی مشخصی نداشته است لذا باید یک نهادی از پخش حمایت کند و ما پیشنهاد دادیم که شورای حمایت از پخش تشکیل شود که مورد استقبال ایوبی قرار گرفت.

اسماعیلی با اشاره به مشکلات پخش کنندگان فیلم گفت: متاسفانه امروز دولت به عنوان رقیب بخش خصوصی در پخش در آمده است درحالیکه بخش خصوصی توانای رقابت با بخش دولتی را ندارد و اصلا امکاناتی که بخش دولتی دارد در اختیار بخش خصوصی نیست.

وی ادامه داد: این تصور که پخش کنندگان در هنگام فروش یک فیلم سود زیادی می‌برند درست نیست در حالی که پخش کنندگان دلسوز صاحبان فیلم و سینما هستند و زمانی که از پخش یک فیلم دفاع می‌شود یعنی از صاحب فیلم دفاع می‌شود.

اسماعیلی بر لزوم مشارکت پخش کنندگان سینما اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا ارزش پخش یک فیلم نه تنها کمتر از تولید و تهیه کنندگی نیست بلکه هم طراز و گاهی بالا‌تر از آن است اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست و بیشتر به تولید فیلم توجه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز هر چند در هنگام پروانه ساخت باید یک پخش کننده فیلم حضور داشته باشد اما بیشتر امضاهایی که پخش کنندگان می‌زنند سوری است و حضور چندانی در زمان صدور پروانه ساخت یک فیلم ندارند لذا از رئیس سازمان سینمایی خواستیم که نقش کانون پخش و پخش کنندگان سینما در زمان صدور پروانه ساخت پررنگ‌تر شود و ایشان نیز از این امر استقبال کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز