خبرگزاری کار ایران

مجید برزگر:

فیلم پرویز شاید هرگز اکران نشود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۴۵

فیلم پرویز حدود یک سال و نیم است که با مشکل اکران روبرو است، و شاید هیچ وقت نیز اکران نشود. شاید اگر من نیز مورد حمایت سینما دولتی قرار می‌گرفتم، می‌توانستم فیلم بهتری بسازم

ایلنا: فیلم سینمایی «پرویز» به کارگردانی «مجید برزگر» عصر روز دوشنبه ۱۱ آذر در سینما تک خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.
به گزارش خبرنگار ایلنا نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «پرویز» پس از نمایش با حضور دکتر «جهانبخش نورایی» و «مجید برزگر» در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

«مجید برزگر» با ابراز خوشحالی از نخستین پخش رسمی فیلم «پرویز»، به توضیحاتی درباره نحوه ساخته شدن این فیلم اشاره کرد و گفت: «نوشتن این فیلمنامه ۲ سال طول کشید، این فیلم در شرایط خاصی ساخته شد، ابتدا قرار بود ساخت این فیلم را از دیماه ۹۰ شروع کنیم، اما به دلیل شرایط خاص و مشکلات بسیار شروع کار ما از خرداد ۹۱ آغاز شد، شرایطی که من نتوانستم برای ساخت این فیلم مجوز بگیرم، در نتیجه برای ساخت این فیلم ۱۰۵ دقیقه‌ای، از شیوه‌های دیگری استفاده کردم، در هر صورت تلاش کردم همهٔ توانایی خود را برای ساخت این فیلم بگذارم. این فیلم در ‌‌نهایت ساخته شد، ولی حدود یک سال و نیم است که با مشکل اکران روبرو است، و شاید هیچ وقت نیز اکران نشود. شاید اگر من نیز مورد حمایت سینما دولتی قرار می‌گرفتم، می‌توانستم فیلم بهتری بسازم، من فکر می‌کنم قسمت‌هایی از این فیلم می‌توانست، بهتر ساخته شود و یا حتی بازی‌ها می‌توانست متفاوت باشد، ما می‌توانستیم در ساعات بیشتر و با تست‌های بیشتری از بازیگران، این فیلم را بسازیم اما ما باید به هزینه‌ها نیز توجه می‌کردیم، این فیلم با کمترین هزینه ساخته شد؛ به طوری که این فیلم تنها در ۲ روز فیلمبرداری شد و تمام قسمت‌های خشکشویی و قسمت‌های مربوط به پاساژ به دلیل وجود مشکلات بسیار، تنها در ۱ روز فیلمبرداری شد».


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش بازیگران این فیلم با تاکید بر نقش پرویز اشاره کرد و گفت: «در ابتدا تصور من از پرویز آن چیزی که در فیلم دیدیم، نبود. وقتی که نوشتن فیلمنامه به پایان رسید، فیلمنامه را در اختیار جعفر پناهی قرار دادم، پناهی نیز به من لوون هفتوآن بازیگر نقش پرویز را معرفی کرد، وقتی لوون را دیدم، با خودم گفتم که او نمی‌تواند پرویز باشد، ولی بعد از مدتی، وقتی با او بیشتر آشنا شدم، او را به عنوان نقش اصلی انتخاب کردم. من تلاش کردم پرویز را یک آدم عادی نشان دهم نه یک آدم روانی! شاید به همین دلیل مقدمه فیلم کمی طولانی شد. پرویز در این فیلم عقده‌های گذشته‌اش را باز می‌کند. من تلاش کردم یکی از تهرانی‌ترین فیلم‌های دوران را بسازم؛ یعنی روح خشن، تاریک و سردی که در این شهر است را در «پرویز» نشان دادم، تلخی‌ها و خشونت‌های تهران در آن بازده زمانی، به نحوی در فیلم به تصویر کشیده شده است».
در ادامه این نشست دکتر «جهانبخش نورایی» به نکاتی درباره ویژگی‌های فیلم «پرویز» اشاره کرد و گفت: «این فیلم به خوبی توانسته است، جنبه‌های فردی و روانی و جنبه‌های اجتماعی را در کنار یکدیگر قرار دهد. این فیلم از سویی نفرت از خودکامگی و استبداد را در فرد ایجاد می‌کند و از سوی دیگر نشان می‌دهد که در هر کسی یک هیولا وجود دارد. در سطح اجتماعی نیز می‌تواند اینگونه باشد. پرویز از زندگی انتظار عجیبی ندارد ولی اطرافیان می‌خواهند یک الگوی رفتاری را به او تحمیل کنند که همین امر در پایان منجر به واکنش‌های خشن پرویز می‌شود».
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شخصیت پرویز اشاره کرد و افزود: «پرویز در ابتدای فیلم یک حس درونی نسبت به اطرافیان خود و از احساس مسئولیت در قبال آن‌ها برخوردار است اما دیگرانی در این فیلم تلاش می‌کنند هیولایی را در او زنده کنند، صحنه‌های اول فیلم و نوع نفس کشیدن پرویز این حس را به مخاطب القا می‌کند که هیولایی درون غار در حال خرناس کشیدن است و دارد بیدار می‌شود. موضوع «عقده» در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است».
در پایان این نشست نیز «سعید آرمند» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرویز» ابراز امیدواری کرد که زمینه‌های اکران این فیلم به زودی فراهم شود.
فیلم سینمایی «پرویز» به کارگردانی «مجید برزگر» که در چندین جشنواره جهانی به نمایش درآمده و در بخش جشنواره جشنواره‌های سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت، تاکنون به اکران عمومی در نیامده است.
این فیلم زندگی روزانه مردی ۵۰ ساله به نام «پرویز» را روایت می‌کند که تمام زندگی‌اش با پدرش در شهرکی زندگی کرده و کارهای پدر و ساکنان شهرک را انجام داده است، اما پدرش که قصد ازدواج دارد از او می‌خواهد برای زندگی به جای دیگری برود. پرویز که سرخورده شده قصد دارد به پدر و اهالی شهرک بفهماند که به این آسانی نمی‌توانند او را از زندگیشان حذف کنند.
» لوون هفتوان»، «حمیرا نونهالی»، «محمود بهروزیان» و «علی رامز» در این فیلم بازی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز