خبرگزاری کار ایران

اعضاء خانه سینما با ربیعی دیدار کردند؛

صنوف سینمایی در وزارت کار ثبت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۲۸

با تشکیل انجمن‌های صنفی سینمایی و ثبت آن از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، می‌توان مطالبات و خواسته‌های آنان را با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

ایلنا: نمایندگان خانه سینما با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌و‌گو کردند و ربیعی بر اصلاح و ارتقای سطح بیمه‌های تامین اجتماعی برای سینما گران و حل مشکلات جاری در این زمینه، تثبیت جایگاه قانونی خانه سینما، به رسمیت شناخته شدن حقوق صنفی و مدنی خانه سینما، ارزیابی مفاهیم شغلی در سینما و شکل گیری دیپلماسی در عرصه عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار، نمایندگان خانه سینما پیرامون مسائل و موضوعات صنفی مرتبط با حوزه سینما با ربیعی در نشستی صمیمانه به طرح مسائل و مشکلات صنفی خود در حوزه سینما پرداختند.

در این دیدار در ابتدا نمایندگان خانه سینما ضمن بیان مسائل و مشکلات صنفی موجود در حوزه سینما به طرح مسائلی همچون، تامین اجتماعی، صندوق بیکاری، اصلاح و ارتقای سطح بیمه‌های تامین اجتماعی برای سینما گران و حل مشکلات جاری در این زمینه، تثبیت جایگاه قانونی خانه سینما، به رسمیت شناخته شدن حقوق صنفی و مدنی خانه سینما، ارزیابی مفاهیم شغلی در سینما و شکل گیری دیپلماسی در عرصه عمومی پرداختند.

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر پیگیری مطالبات و خواسته‌های صنفی نمایندگان خانه سینما و در حوزه سینما تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی و راه اندازی عقبه‌های اجتماعی و تعامل و همکاری موثر با بدنه اجتماعی، می‌توان از سینما گران به عنوان می‌انجی‌های اجتماعی نام برد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن انتقاد از نظام بروکراسی در کشور گفت: نظام بروکراسی در ایران، دست و پا گیر و پیچیده است و موانع بسیاری برای رشد و توسعه ایجاد کرده است.

ربیعی تشکیل انجمن‌های صنفی سینمایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تشکیل انجمن‌های صنفی سینمایی و ثبت آن از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، می‌توان مطالبات و خواسته‌های آنان را با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

وی همچنین دنبال کردن بیمه‌های اجتماعی اعضای خانه سینما را جزو اولویت‌های خود بر شمرد و تصریح کرد: بحثبیمه اجتماعی اعضای خانه سینما را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کند.

ربیعی ضمن تشویق و ترغیب سینما گران به کار جمعی و تشکیل تعاونی از آنان در خواست کردبا اهتمام و توجه ویژه به مفاهیم کار تیمی، با تشکیل تعاونی سینما گران، از مزایا و ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون از قبیل دریافت وام‌های ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

ربیعی در ادامه، آمادگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به سینما گران و اعطای گواهینامه‌های مهارتی به آنان را اعلام کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این دیدار همچنین با بیان انتظارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سینما گران گفت: از جمله این انتظارت مباحثی از قبیل نقش موثر سینما گران در توسعه و ترویج و ارتقا ی فرهنگ کار، تقویت و گسترش کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای را شامل می‌شود.

وی گسترش و رشد فرهنگ کار و تغییر نگرش و نوع نگاه به مقوله کار و کار آفرینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تغییر نگرش و نوع نگاه در حوزه فرهنگ کار و کار آفرینی، اهداف و برنامه‌ها در این حوزه هر چه سریع‌تر محقق می‌شود که در این راستا سینما گران می‌توانند با ایفای نقش پر رنگ و کلیدی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را یاری دهند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با طرح ایده و پیشنهادی از هنر مندان و سینما گران دعوت کرد به عنوان سفیران بهزیستی به ایفای نقش بپردازند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از سینماگران دعوت کرد تا در فرهنگ سازی در حوزه‌های کسب و کار و کارگری و کارفرمایی به منظور ارتقای منزلت اجتماعی کار و نیز ارزش گذاری به کار و تولید و مشاغل مولد نیز نقش آفرینی کنند.

در این نشست عسگر‌پور مدیر عامل خانه سینما، توحیدی رئیس هیات مدیره، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، امین تارخ، منوچهر محمدی، سید رضا میر کریمی، جمال خندان، منوچهر شاه محمدی و محمد سریر به عنوان نمایندگان خانه سینما حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز