خبرگزاری کار ایران

بعد از ۵ سال؛

«الفبای سیاست»؛ جنجالی‌ترین مستند سیاسی سال‌های اخیر به نمایش درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۷۷

فیلم مستند الفبای سیاست به کارگردانی محمدرضا(حمید) اکبری که ۵ سال توقیف بود؛ قرار است سه شنبه ۱۹ آذر در سینما فلسطین به نمایش درآید. این فیلم درباره محمود احمدی‌نژاد، جرج بوش و هوگو چاوز است که با روایت طنز بیان شده است.

ایلنا: «الفبای سیاست»؛ جنجالیترین مستند سیاسی ۵ سال اخیر به نمایش درمی‌آید.

محمدرضا(حمید) اکبری کارگردان مستند «الفبای سیاست» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: این فیلم درباره محمود احمدی‌نژاد، جرج بوش و هوگو چاوز است که با روایت طنز بیان شده است.

وی در ادامه افزود: «الفبای سیاست» پنج سال در توقیف بود تا اینکه سازمان سینمایی اجازه یک بار نمایش در جشنواره سینما حقیقت را داد.

این مستندساز همچنین گفت: «الفبای سیاست» قرار است سه شنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۴ درسالن شماره ۳ سینما فلسطین به نمایش درآید.

اکبری درباره علت توقیف این مستند گفت: علت اصلی مربوط به موضوع فیلم است. در دوره گذشته برای نمایش این مستند بسیار تلاش کردم اما موافقت نمی‌شد تا اینکه در ۳ ماه اخیر دوباره برای نمایش آن تلاش کردم که بالاخره موافقت شد.

این مستندساز همچنین خاطرنشان کرد: «الفبای سیاست» تنها در جشنواه شهید آوینی شرکت داشته که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم سینمایی مستند از نگاه منتقدان شد.

وی همچنین گفت: «الفبای سیاست» ۵۲ دقیقه است.

اکبری گفت: امروز فضا برای نمایش چنین فیلم‌هایی باز شده است و خوشبختانه در دولت جدید روزنه‌هایی باز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز