خبرگزاری کار ایران

حضور پررنگ خبرنگاران فیلمساز در جشنواره سینما حقیقت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۳

مسعود نجفی با فیلم حاج کاظم، خدایار قاقانی با فیلم خونه، زهرا مشتاق با فیلم روایت مریم، امین آزاد با فیلم «عشق ماشین» و مختار شکری‌پور با فیلم در دایره حضور از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در جشنواره سینما حقیقت هستند.

ایلنا: هفتمین دوره جشنواره سینما حقیقت امسال در حالی از ۱۹ آذرماه در سینما فلسطین و سینما سپیده آغاز شده است که یک ویژگی برجسته دارد و آن حضور روزنامه‌نگارانی است که به عرصه فیلمسازی مستند وارد شده و آثارشان بدون هیچ قید و شرطی سفارشی از طرف هیات انتخاب در بخش‌های مختلف مورد پذیرش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود نجفی خبرنگار سینمایی ایسنا با فیلم مستند «حاج کاظم» که درباره یک جانباز ۸ سال دفاع مقدس است در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد.

نجفی فیلم مستند «حاج کاظم» را در مدت زمان ۵۸ دقیقه و باحضور پرویز پرستویی ساخته است. این فیلم پنجشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سینما سپیده ۲ نمایش دارد و روز دوشنبه ساعت ۲۰:۰۰ در سالن شماره یک سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

زهرا مشتاق منتقد سینمایی و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که سابقه فعالیت در روزنامه‌هایی همچون حیات نو را دارد؛ با فیلم «روایت مریم» در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد. فیلم «روایت مریم» که به مدت زمان ۲۱ دقیقه ساخته شده است روز چهارشنبه۲۰ آذرماه ساعت ۱۱:۳۰ در سالن سینما سپیده شماره یک و ۲۳ آذرماه ساعت ۲۰:۰۰ در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

خدایار قاقانی منتقد و نویسنده مجله دنیای تصویر نیز امسال با فیلم «خونه» در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد. خدایار قاقانی فیلم «خونه» را در مدت زمان ۷۰ دقیقه ساخته است و نمایش اول این فیلم ۲۱ آذرماه در سالن شماره یک سینما فلسطین و نمایش دوم آن در روز ۲۳ آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره دو سینما سپیده نمایش داده می‌شود.

مختار شکری‌پور روزنامه نگار و خبرنگار حوزه موسیقی نیز امسال با فیلم «پرواز در دایره حضور» در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد.

شکری‌پور فیلم «پرواز در دایره حضور» را در مدت زمان ۱۰۸ دقیقه و درباره احمد شاملو شاعر پرآوازه ایرانی ساخته است. این فیلم ساعت ۱۴:۰۰ روز ۲۰ آذرماه در سالن شماره یک سینما سپیده و در روز ۲۴ آذماه ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

امین آزاد روزنامه نگار ایرانی مقیم ایتالیا نیز امسال با فیلم مستند «عشق ماشین» که در مدت زمان ۴۵ دقیقه ساخته شده است در جشنواره حضور دارد. این فیلم روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش درمی آید و ساعت ۲۰:۰۰ روز ۲۳ آذرماه در سالن شماره یک سینما سپیده به نمایش درمی‌آید.

بدیهی است نگاهی که این روزنامه‌نگاران باتوجه به تخصصشان به مسائل دارند؛ می‌تواند در کنار حرفه مستندسازی ساخت فیلم‌های قابل تامل‌تری به دنبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز