خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مجید سرسنگی مطرح شد:

مشارکت خانه هنرمندان برای کمک به هنرمندان و حضور در جشنواره فجر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۲۰

صندوق حمایت از هنرمندان برای رفع مشکلات بیمه‌ای و درمانی تاسیس می‌شود / نمایشگاه خیریه فروش آثار هنرهای تجسمی در اسفند ماه برگزار می‌شود / سی و دومین جشنواره فیلم فجر امسال در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

ایلنا مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران از راه اندازی صندوقی برای رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای و اورژانسی هنرمندان و برگزاری یک نمایشگاه با اهداف خیر خواهانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان با اشاره به برنامه‌های آینده خانه هنرمندان تا پایان سال جاری گفت: سال گذشته مراسمی برای درگذشتگان سال ۹۱ برگزار کردیم، امسال نیز در تداوم آن برنامه در روز ۱۵ اسفند این مراسم را برای درگذشتگان سال ۱۳۹۲ تکرار می‌کنیم و از هم‌اکنون زندگی‌نامه هنرمندان درگذشته را گردآوری می‌کنیم تا کتاب فاخری برای یادبود این بزرگان منتشر شود.

وی با اشاره به برنامه دیگری که تا پایان سال در خانه هنرمندان عملی می‌شود، افزود در نظر داریم تا صندوقی برای کمک به هزینه‌های درمانی و سایر مشکلات هنرمندان تاسیس کنیم. زیرا متاسفانه خیلی از هنرمندان هنگام بیماری به دلیل نداشتن بیمه و گرانی دارو در تنگنای مالی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اسال گذشته برنامه‌ای برای آقای بهرامی داشتیم که ۴۰۰ میلیون تومان از فروش آثار تجسمی برای ایشان جمع‌آوری شد تا بهرامی بتواند برای جراحی به آلمان برود. امسال نیز قصدداریم از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در طی ۳ روز این برنامه را در سال جاری برگزار کنیم.

سرسنگی ادامه داد: از هنرمندان دعوت می‌کنیم آثارشان را در زمینه هنر تجسمی به این نمایشگاه خیریه اهدا کنند تا بتوانیم از طریق فروش این آثار با همیت عالی، مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری و در اختیار هنرمندان بیمار و براساس اولویت قرار دهیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از دوستداران هنر دعوت کرد که برای خرید آثار این نمایشگاه خیریه پیش‌قدم شوند. همچنین خود ما نیز از گنجینه‌ای که خانه هنرمندان در اختیار دارد آثاری را برای فروش قرار می‌دهیم.

سرسنگی در ادامه با اشاره به ناموفق بودن طرح بیمارستان اختصاصی برای هنرمندان گفت: طرح داشتن بیمارستان اختصاصی هنرمندان که از طرف دولت قبل مطرح شد چندان موفقیت‌آمیز نبود. ما باید بیش از هر چیز بحثبیمه هنرمندان را دنبال کنیم.

وی افزود: باید صندوقی باشد تا کارهای اورژانسی هنرمندان را انجام دهند. این صندوق می‌تواند مشکلات مالی و لحظه‌ای هنرمندان را حل کند. اگر جریانی عمومی در این زمینه شکل بگیرد به طور حتم به نتیجه خوبی می‌رسیم.

وی ادامه داد: در این صندوق ما تمرکزمان را بر روی درمان هنرمندان گذاشته‌ایم و در حالی که موسسه هنرمندان پیشکسوت بیشتر در زمینه پرداخت مستمری برای هنرمندان فعالیت می‌کند و تمرکزش روی درمان نیست.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ادامه داد: در زمینه درمان هنرمندان آنقدر فعالیت‌ها اندک است که اگر تمام ارگان‌ها هم این کار را دنبال کنند باز هم دچار کمبود هستیم.

وی درباره راه همکاری با موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: ما می‌توانیم اطلاعاتمان را با هم در میان بگذاریم، تا بحثوام‌های ضروری و یا درمان‌های فوری هنرمندان را به بهترین شکل ممکن حل کنیم. بین ما و موسسه هنرمندان پیشکسوت می‌تواند یک تبادل اطلاعاتی از هنرمندان شکل بگیرد.

مژگان صدرایی مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان نیز با اشاره به همکاری خانه هنرمندان با جشنوراه‌های فجر گفت: ۱۲ تا ۲۲ بهمن میزبان جشنواره فیلم فجر هستیم همچنین دو گالری در اختیار نمایش پوسترهای جشنواره است. هر دو سالن خانه هنرمندان را تجهیز کرده‌ایم تا فیلم‌ها به بهترین نحو برای علاقه‌مندان اکران شود.

وی ادامه داد: با جشنواره موسیقی هم همکاری داریم و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده اما برای جشنواره تخصصی فجر هنوز صحبتی نشده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در پایان با اشاره به لزوم تاسیس سینمایی در منطقه ۶ شهر تهران گفت: اگر ساختمان ارتش که در داخل فضای پارک هنرمندان قرار دارد در اختیار ما قرار بگیرد حتما سینمای بزرگی یا چند سینما با سالن‌های کوچک را تاسیس می‌کنیم تا خلأ سینما در منطقه ۶ رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز