خبرگزاری کار ایران

ناظر فصیحی:

تلاش کردیم جلوه‌های بصری شیار ۱۴۳ به چشم نیاید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۷۳

فیلم «شیار۱۴۳» به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی و به کارگردانی نرگس آبیار ساخته شده است.

ایلنا: فرید ناظر فصیحی(طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی شیار ۱۴۳) درباره این فیلم گفت: در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد کار انجام شده است؛ در واقع یک سری از پلان‌ها را داریم خروجی می‌گیریم و یک سری دیگر در مرحلهٔ فاینال هستند.

ناظر فصیحی افزود: یکی از ویژگی‌های جلوه‌های بصری فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ این است که بکارگیری این جلوه‌های بصری در فیلم به چشم نمی‌آیند و دیده نمی‌شوند. در واقع تلاش شده تا حد امکان این جلوه‌ها مشخص نباشند و در دل فیلم باشند و در جریان پروسه فیلم اتفاق بیافتند. از دیگر ویژگی‌ها این است که بسیاری از صحنه‌ها کاملا توسط کامپیو‌تر ساخته شده است. این طراحی و ساختار، براساس تحقیقات زیاد در مورد مکان و فضاهای مورد نظر انجام و بوجود آمده است. یعنی تلاش شده که طراحی به‌‌ همان فضاهای واقعی آن موقع بسیار نزدیک باشد تا بتواند حس و حال آن زمان را القا کند.

ناظر فصیحی که تاکنون طراحی جلوه‌های بصری آثار متعددی را بر عهده داشته؛ درباره تفاوت این فیلم با کارهای دیگرش گفت: فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ تجربه‌ای جدید برای من بود، چراکه فضایی کاملا متفاوت با دیگر فیلم‌هایی داشت که من تا به حال طراحی کرده بودم. خیلی خوشحالم که توانستم در کنار یک گروه بسیار حرفه‌ای و خوب از جمله تهیه کنندگان و کارگردان این پروژه حضور داشته و تجربهٔ جدیدی را پشت سر بگذارم.

ناظر فصیحی در پایان افزود: این فیلم در مورد جنگ است، اما فضای آن با فضای فیلم‌های دیگر جنگی بسیار متفاوت است. به عنوان نمونه شما هیچ صحنه جنگی در فیلم نمی‌بینید. بافت و فضایی که در ان فیلم برداری شده بسیار متفاوت است و در واقع فضای شهری نیست. فضاهایی انتخاب شده که بکر است و دیده نشده است و همه این‌ها در کنار هم، کار را بسیار دیدنی کرده است.

فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی در بخش خصوصی تولید شده و برخی از عوامل این فیلم عبارتنداز: نویسنده و کارگردان: نرگس آبیار، مجری طرح: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: محمد یمینی، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان فر، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، مدیر صدابرداری: کامران کیانرسی، دستیار تهیه: حمیدرضا بختیاری، مدیر تدارکات: مهرداد زحمتکش، طراح جلوه‌های بصری و تیتراژ: فرید ناظر فصیحی، عکاس: حمید جانی‌پور، مشاور رسانه‌ای: امیرحسین ثنائی، بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، علی نفیسی، حمیده صادقی، سامان صفاری، محیا دهقانی و…

فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک ترند» ساخته پیشین آبیار ضمن نمایش در جشنواره فیلم فجر، اردیبهشت ماه سال جاری در بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم شانگهای حضور داشت که مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز